loading...

مقالات طراحی اپ موبایل

بازدید : 11
پنجشنبه 18 اسفند 1401 زمان : 10:29

بسط‌ی کراس پلتفرم چیست؟
امروزه دیگر گسترش دادن نرم افزار صرفا برای یک پلتفرم کفایت نمیکند. اکثر استحصال‌وکارها نیاز دارا‌هستند تا نرم افزار خویش را برای دستگاه‌های مختلفی منتشر نمایند. با این حالا، توسعه و گسترش‌ی نرم افزار‌ برای پلتفرم‌های متفاوت، به خصوص برای شرکتی با منابع محصور، یک مبادرت معضل‌برانگیز به حساب میآید. خوشبختانه کادر‌ورک‌های پیشرفت نرم افزار به طور کراس پلتفرم قادر است به حل این خلل یاری دهد. در‌این نوشته‌ی‌علمی به سوال جواب توسعه و گسترش‌ی کراس پلتفرم چیست؟ پرداخته‌ایم.

طراحی اپلیکیشن در مشهد


با ارتقاء تعداد مشتریانی که ترجیح میدهند از روش نرم افزار‌های تلفن همراه با برندهای محبوبشان رابطه برقرار نمایند، شاهد تکثیر و دانلود نرم افزار‌های تجاری متنوعی هستیم. در واقع، معیار دانلود سالیانه برنامه‌های تجاری در مقطع 2016 تا 2020 دو موازی گردیده و به حدود 284 میلیارد توشه رسیده میباشد.
برای رقابت در‌این بازار، می بایست نرم افزار خویش را برای دستگاه‌های گوناگون منتشر نمائید. استخراج‌وکارهایی که قصد سرمایه‌گذاری در استراتژی گوشی دارا‌هستند، بایستی تعداد متعددی از دستگاه‌های تلفن همراه با سیستم ادله‌ متعدد را در حیث داشته باشند. هیچ فیض‌گیری مشخصی در نزاع گزینش میان اندروید و آی‌وی‌اس نیست.
در واقع هر دو پلتفرم برای توفیق یک استراتژی تلفن همراه ضروری میباشند. به همین استدلال اکثر نرم افزار‌ها فعلا به طور مالتی‌پلتفرم ارائه گردیده‌اند. به این ترتیب توسعه و گسترش‌ی نرم افزار به طور کراس پلتفرم شایسته ترین مسیری میباشد که می بایست در پیش بگیرید.
محتوا مخفی
1 توسعه و گسترش‌ی کراس پلتفرم چیست؟
2 نرم افزار‌های کراس پلتفرم Native
3 نرم افزار‌های کراس پلتفرم هیبرید (HTML5)
4 مزایای کراس پلتفرمی شدن
5 1) دسترسی بیشتر
6 2) مقرون به صرفه
7 3) به کار گیری دوباره از کدها
8 4) گسترش سریع‌خیس
9 5) استقرار و مراقبت سهل‌خیس
10 6) پیاده سازی یکنواخت
11 گام‌بعدی چیست؟
بسط‌ی کراس پلتفرم چیست؟
به صورت بی آلایش، در‌این طریق نرم افزار به سیرتکامل‌ای بسط می یابد که در کلیه پلتفرم‌های دوستداشتنی قابل انجام باشد. کادر‌ورک‌های کراس پلتفرم برای کاهش مجال و منابع ما یحتاج، برای بسط‌ی نرم افزار گزینه به کارگیری قرار می گیرند. براین اساس توسعه و گسترش‌دهنده با تایپ کردن یک کد در لهجه نرم افزار‌نویسی مشخص و معلوم، قابلیت کامپایل کردن آن در پلتفرم‌های گوناگون را داراست.
دو نوع نرم افزار کراس پلتفرم وجود دارااست:
نرم افزار‌های کراس پلتفرم Native
نرم افزار‌های کراس پلتفرم Native با به کارگیری از ای‌پی‌آی‌هایی که بوسیله کیت بسط قابل انعطاف‌افزاری (SDK) نیتیو ارائه گردیده‌اند، ساخت میگردند. کلاً، شرکتی ثالث یک گوشه و کنار توسعه و گسترش‌ یکدست (IDE) را در دسترس توسعه و گسترش‌دهنده قرار میدهد که روند ساخت یک نرم‌افزار باندل نیتیو برای اندروید و آی‌وی‌اس را از روش یک مقر کد واحد و کراس پلتفرم در اختیار گرفتن می‌نماید.
اکنون NativeScript ،Xamarin و React Native رایج‌ترین گویش‌های گسترش‌ی اپلیکیشن به طور کراس پلتفرم نیتیو به اکانت می آیند.
جنس پایانی در این راه یک نرم افزار میباشد که با به کار گیری از ای‌پی‌آی‌های نیتیو قادر است به عملکردی در حدود یک اپلیکیشن نیتیو دست پیدا نماید. در واقع این طور به لحاظ میرسد که نرم‌افزار به طور مخصوص برای آی‌اواس یا این که اندروید پیشرفته میباشد. به همین ادله کادر‌ورک‌های پیشرفت‌ی نیتیو کراس پلتفرم راهکاری بهتر، مقیاس‌پذیر و با کوشش بالا را در دسترس قرار می دهند.

نرم افزار‌های کراس پلتفرم هیبرید (HTML5)
نرم افزار‌های هیبریدی این قابلیت را آماده کردند تا بتوان نرم افزار‌های HTML5 که به برنامه‌های پایین اینترنت شناخته میشوند را باطن یک کانتینر نیتیو مکان‌گذاری کرد. این نرم‌افزار کانتینر نیتیو، قابلیت دسترسی و فایده‌گیری از خصوصیت‌های نیتیو یک پلتفرم و دشوار‌افزار دستگاه را به نرم افزار‌های پایین اینترنت میدهد.

برنامه‌های کراس‌ پلتفرم هیبریدی همواره در تلاشند به ظواهر و عملکردی مانند نرم افزار‌های نیتیو دست پیدا نمایند. به همین برهان، زمانی المان‌های گرافیکی یا این که خصوصیت‌های نرم افزار از یک حدی بیشتر خواهد شد، ممکن میباشد استفاده کننده خطاها عملکردی را تجارب نماید.

اگرچه کادر‌ورک‌های کراس پلتفرم نیتیو بسیار امیدبخش میباشند و در برخی وضعیت سعی موفقی دارا‌هستند، ولی ممکن میباشد توانگری میزبانی از تعداد متعددی استفاده کننده را نداشته باشند و خلال این، عدم وضوح‌های متعددی را به توسعه و گسترش‌دهنده زور نمایند. به همین برهان، نرم‌افزار‌های کراس پلتفرم از نوع هیبریدی دست‌کم موقتا گزینش منطقی‌تری به حیث می‌رسند.

مزایای کراس پلتفرمی شدن
بسط نرم افزار به طور کراس پلتفرم فرصت و هزینه‌های ما یحتاج را کاهش میدهد. درپی به 6 مزیت به کارگیری از طریق گسترش کراس پلتفرمی اشاره می کنیم.

1) دسترسی بیشتر
دستگاه‌های تلفن همراه متفاوت با اینترفیس‌های متعدد، بازاری گسترده را تشکیل داده‌اند که روز آپدیت نیز در حالا توسعه و گسترش میباشد. به همین ادله، چنانچه نرم افزار خویش را در پلتفرم‌های بیشتری منتشر نمایید، یوزرها بیشتری قابلیت و امکان دسترسی به آن را خواهند داشت.

با سود‌گیری از راه کراس پلتفرم، می توانید نرم‌افزار را یکبار توسعه و گسترش دهید و به طور همزمان برای یکسری پلتفرم مثلا اینترنت منتشر فرمائید. خلال این، زمانی هم‌زمان در دو بازار اندروید و آی‌وی‌اس حضور پیدا میکنید، در معرض مشاهده کرد تعداد بسیار متعددی از یوزرها قرار خواهید گرفت. بدین ترتیب، بسط نرم افزار به طور کراس پلتفرم، برای اکثری از استخراج‌وکارها یک استراتژی با ارزش محسوب میشود.

2) مقرون به صرفه
برای توسعه و گسترش و مراقبت نرم افزار‌های کراس پلتفرمی، اکثر وقت ها به هزینه کمتری نیاز میباشد. این زمینه دلایل زیادی دارااست و به کمپانی‌ها اذن می دهد نرم افزار خویش را فارغ از سرمایه‌گذاری‌های جداازهم، در یک سری پلتفرم منتشر نمایند. خلال این، در‌صورتی‌که معماری نرم افزار‌های کراس پلتفرم به نیکی پیاده سازی گردیده باشد، نسبتاً نیمی از کدهای آن در پلتفرم‌های دیگر نیز قابل به کار گیری خواهد بود.

3) به کارگیری دوباره از کدها
حدودا 50 تا 80 درصد از کدها امکان به کار گیری دوباره در پلتفرم‌های متعدد را دارا هستند، که به گسترش سریع‌خیس و ولی کاهش هزینه‌ها سبب میگردد. جای اینکه برای هر اکشن یا این که سکانسی مجددا کدنویسی گردد، بسط دهنده شما می تواند یکبار کد را بنویسد و بعد از آنان در پلتفرم‌های دیگر نیز به کارگیری نماید.

4) بسط سریع‌خیس
پیشرفت نرم افزار‌های گوشی کیفیت عالی، به هیچ وجه یک مسیر کوتاه و بی آلایش وجود ندارد. مزیت مهم استعمال از راه کراس پلتفرم این میباشد که کمپانی‌ها میتوانند نرم افزار خویش را هم‌زمان در یک سری پلتفرم ارائه نمایند.

توسعه و گسترش‌دهندگان رند با به کارگیری از کادر‌ورک‌های کراس پلتفرم، مجال موردنیاز برای گسترش نرم افزار را به طور تقریب نصف می‌نمایند. سود این دستور پیشرفت سریع‌خیس اپلیکیشنی میباشد که در شرایطی‌که قرار بود به طور نیتیو برای هر پلتفرم منتشر خواهد شد، به مراتب بیشتر ارتفاع میکشید.

5) استقرار و حفظ سهل‌خیس
هنگامی اپلیکیشنی را برای تکثیر در یک‌سری پلتفرم پیشرفت می‌دهید، مراقبت و تولید تغییرات در آن بی آلایش‌خیس خواهد بود. به‌روزرسانی‌ها خیلی سریع‌ در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های متفاوت در دسترس قرار میگیرند و در هزینه و مجال مایحتاج صرفه‌جویی می شود. ضمن این، در حالتی که باگی در مقر کد مشترک وجود داشته باشد، با یک توشه اصلاح، باگ در همگی پلتفرم‌ها اصلاح شود.

به دلایل گوناگون، توسعه و گسترش به طریق کراس پلتفرم مزایای محسوسی را در عصر مراقبت نرم افزار ارائه میدهد. تنها کافیست یونیت آزمایش‌ها را تنها یک توشه برای کد مشترک بنویسید. به این ترتیب در طول و منابع لازم برای آزمایش صرفه‌جویی میگردد.

6) پیاده سازی یکنواخت
مجموعاَ، استفاده کننده می‌تواند المان‌های رابط کاربری مشترک در پلتفرم‌های گوناگون را تشخیص دهد. به همین عامل، پیاده سازی یک تجارب کاربری جاری و لذت‌نصیب برای هر اپلیکیشنی ضروری میباشد. هنگامی برای هر پلتفرم رابط کاربری نرم افزار‌ها را به طور منقطع پیاده سازی می کنید، ممکن میباشد ساخت هماهنگی و ظواهر مشترک دربین آنها فعالیت دشواری باشد.

زمانی سخن از پیاده سازی عالی تجارب کاربری می شود، ثبات یک کدام از مهم‌ترین خصوصیاتی میباشد که می بایست به آن دقت داشته باشید. با توسعه و گسترش نرم افزار به طور کراس پلتفرم، پیاده سازی کلی و رمانتیک که نرم افزار در پلتفرم‌های متعدد به مخاطب ارائه می دهد، هماهنگ و با ثبات میباشد. خلال این، ابزارهای بسط کراس پلتفرم به بسط‌دهندگان و طراحان اذن می دهند تا یک تجربیات کاربری یکنواخت را پیاده سازی نمایند.

گام بعدی چیست؟
نرم افزار‌هایی که به طور کراس پلتفرم پیشرفته‌اند، مزایای مختلفی را برای استحصال‌وکارها به همدم دارا هستند. به همین استدلال، این روش هنگام توسعه و گسترش یک اپلیکیشن تجاری و سازمانی به طور مکرر به کار گیری میشود. اگرچه گسترش اپلیکیشن به طور نیتیو، سازش 100 درصدی با پلتفرم را ارائه میدهد، ولی نرم‌افزار‌های کراس پلتفرم نیز عملکردی شبیه دارا هستند و با اعتنا به مجال و هزینه کمتر، تعیین دیدنی‌تری به اکانت میایند.

در شرایطی که قرار میباشد نرم افزار شما بعدا به یک استحصال‌وکار تبدیل خواهد شد، احتمالا می بایست از راه و روش نیتیو به کار گیری نمائید. البته برای کمپانی‌هایی که از نرم‌افزار‌ها تحت عنوان یک کامل کننده در کنار مارک اصلیشان فایده میبرند، رویه کراس پلتفرم مورد بهتری میباشد.

در غایت، قاب‌ورکی که برای پیشرفت کراس پلتفرم تعیین میکنید، تماما به نیازها و اهدافتان بستگی دارااست. در‌این قسمت به یکسری نکته برای گزینش قاب‌ورک خوب اشاره میکنیم:

ممکن میباشد کادر‌ورک از همه خصوصیت‌های یک سیستم برهان هواخواهی نکند. برای افزودن یک خصوصیت تازه، بایستی قاب‌ورک را به‌روزرسانی فرمایید تا از خصوصیت‌های اضافه گردیده جانبداری نماید.
پیاده سازی یک نرم افزار برای آیفون و اندروید مختلف میباشد؛ میزان راحتی در رابط کاربری و تجربیات کاربری در‌این دو پلتفرم با یکدیگر تفاوت دارااست. نقاط لمس و منوها نیز در دو پلتفرم اندروید و آی‌اواس گوناگون می باشند.
یک نرم افزار کراس پلتفرم عالی، ظاهری شبیه یک نرم‌افزار نیتیو دارااست. ولی یک نرم‌افزار کراس پلتفرم در آحاد دستگاه‌ها یا این که پلتفرم‌ها از ظواهر یکسانی شامل است، که به طور طبیعی تجارب کاربری ضعیفی را ارائه می دهد.

دلایل مختلفی وجود داراست که برای پروژه گسترش نرم افزار آتی خویش، از خط مش کراس پلتفرم به کار گیری فرمائید. کلید مهم برای توفیق نرم افزار تجاریتان، شعور قاب‌ورک‌های گوناگون و شناسایی کمپانی‌های توسعه و گسترش دهنده‌ دارای اعتبار میباشد.

درصورتی که میخواهید نرم افزار خویش را برای پلتفرم‌های متعدد منتشر فرمایید، می بایست مسلما به شرکتی رجوع‌کنید که در مورد توسعه و گسترش برنامه‌های کراس پلتفرم توانمندی و تجربیات بالایی داشته باشد. کمپانی تکران ارائه دهنده سرویس ها پیاده سازی نرم افزار به شکل کراس پلتفرم و نیتیو میباشد.

بسط‌ی کراس پلتفرم چیست؟
امروزه دیگر گسترش دادن نرم افزار صرفا برای یک پلتفرم کفایت نمیکند. اکثر استحصال‌وکارها نیاز دارا‌هستند تا نرم افزار خویش را برای دستگاه‌های مختلفی منتشر نمایند. با این حالا، توسعه و گسترش‌ی نرم افزار‌ برای پلتفرم‌های متفاوت، به خصوص برای شرکتی با منابع محصور، یک مبادرت معضل‌برانگیز به حساب میآید. خوشبختانه کادر‌ورک‌های پیشرفت نرم افزار به طور کراس پلتفرم قادر است به حل این خلل یاری دهد. در‌این نوشته‌ی‌علمی به سوال جواب توسعه و گسترش‌ی کراس پلتفرم چیست؟ پرداخته‌ایم.

طراحی اپلیکیشن در مشهد


با ارتقاء تعداد مشتریانی که ترجیح میدهند از روش نرم افزار‌های تلفن همراه با برندهای محبوبشان رابطه برقرار نمایند، شاهد تکثیر و دانلود نرم افزار‌های تجاری متنوعی هستیم. در واقع، معیار دانلود سالیانه برنامه‌های تجاری در مقطع 2016 تا 2020 دو موازی گردیده و به حدود 284 میلیارد توشه رسیده میباشد.
برای رقابت در‌این بازار، می بایست نرم افزار خویش را برای دستگاه‌های گوناگون منتشر نمائید. استخراج‌وکارهایی که قصد سرمایه‌گذاری در استراتژی گوشی دارا‌هستند، بایستی تعداد متعددی از دستگاه‌های تلفن همراه با سیستم ادله‌ متعدد را در حیث داشته باشند. هیچ فیض‌گیری مشخصی در نزاع گزینش میان اندروید و آی‌وی‌اس نیست.
در واقع هر دو پلتفرم برای توفیق یک استراتژی تلفن همراه ضروری میباشند. به همین استدلال اکثر نرم افزار‌ها فعلا به طور مالتی‌پلتفرم ارائه گردیده‌اند. به این ترتیب توسعه و گسترش‌ی نرم افزار به طور کراس پلتفرم شایسته ترین مسیری میباشد که می بایست در پیش بگیرید.
محتوا مخفی
1 توسعه و گسترش‌ی کراس پلتفرم چیست؟
2 نرم افزار‌های کراس پلتفرم Native
3 نرم افزار‌های کراس پلتفرم هیبرید (HTML5)
4 مزایای کراس پلتفرمی شدن
5 1) دسترسی بیشتر
6 2) مقرون به صرفه
7 3) به کار گیری دوباره از کدها
8 4) گسترش سریع‌خیس
9 5) استقرار و مراقبت سهل‌خیس
10 6) پیاده سازی یکنواخت
11 گام‌بعدی چیست؟
بسط‌ی کراس پلتفرم چیست؟
به صورت بی آلایش، در‌این طریق نرم افزار به سیرتکامل‌ای بسط می یابد که در کلیه پلتفرم‌های دوستداشتنی قابل انجام باشد. کادر‌ورک‌های کراس پلتفرم برای کاهش مجال و منابع ما یحتاج، برای بسط‌ی نرم افزار گزینه به کارگیری قرار می گیرند. براین اساس توسعه و گسترش‌دهنده با تایپ کردن یک کد در لهجه نرم افزار‌نویسی مشخص و معلوم، قابلیت کامپایل کردن آن در پلتفرم‌های گوناگون را داراست.
دو نوع نرم افزار کراس پلتفرم وجود دارااست:
نرم افزار‌های کراس پلتفرم Native
نرم افزار‌های کراس پلتفرم Native با به کارگیری از ای‌پی‌آی‌هایی که بوسیله کیت بسط قابل انعطاف‌افزاری (SDK) نیتیو ارائه گردیده‌اند، ساخت میگردند. کلاً، شرکتی ثالث یک گوشه و کنار توسعه و گسترش‌ یکدست (IDE) را در دسترس توسعه و گسترش‌دهنده قرار میدهد که روند ساخت یک نرم‌افزار باندل نیتیو برای اندروید و آی‌وی‌اس را از روش یک مقر کد واحد و کراس پلتفرم در اختیار گرفتن می‌نماید.
اکنون NativeScript ،Xamarin و React Native رایج‌ترین گویش‌های گسترش‌ی اپلیکیشن به طور کراس پلتفرم نیتیو به اکانت می آیند.
جنس پایانی در این راه یک نرم افزار میباشد که با به کار گیری از ای‌پی‌آی‌های نیتیو قادر است به عملکردی در حدود یک اپلیکیشن نیتیو دست پیدا نماید. در واقع این طور به لحاظ میرسد که نرم‌افزار به طور مخصوص برای آی‌اواس یا این که اندروید پیشرفته میباشد. به همین ادله کادر‌ورک‌های پیشرفت‌ی نیتیو کراس پلتفرم راهکاری بهتر، مقیاس‌پذیر و با کوشش بالا را در دسترس قرار می دهند.

نرم افزار‌های کراس پلتفرم هیبرید (HTML5)
نرم افزار‌های هیبریدی این قابلیت را آماده کردند تا بتوان نرم افزار‌های HTML5 که به برنامه‌های پایین اینترنت شناخته میشوند را باطن یک کانتینر نیتیو مکان‌گذاری کرد. این نرم‌افزار کانتینر نیتیو، قابلیت دسترسی و فایده‌گیری از خصوصیت‌های نیتیو یک پلتفرم و دشوار‌افزار دستگاه را به نرم افزار‌های پایین اینترنت میدهد.

برنامه‌های کراس‌ پلتفرم هیبریدی همواره در تلاشند به ظواهر و عملکردی مانند نرم افزار‌های نیتیو دست پیدا نمایند. به همین برهان، زمانی المان‌های گرافیکی یا این که خصوصیت‌های نرم افزار از یک حدی بیشتر خواهد شد، ممکن میباشد استفاده کننده خطاها عملکردی را تجارب نماید.

اگرچه کادر‌ورک‌های کراس پلتفرم نیتیو بسیار امیدبخش میباشند و در برخی وضعیت سعی موفقی دارا‌هستند، ولی ممکن میباشد توانگری میزبانی از تعداد متعددی استفاده کننده را نداشته باشند و خلال این، عدم وضوح‌های متعددی را به توسعه و گسترش‌دهنده زور نمایند. به همین برهان، نرم‌افزار‌های کراس پلتفرم از نوع هیبریدی دست‌کم موقتا گزینش منطقی‌تری به حیث می‌رسند.

مزایای کراس پلتفرمی شدن
بسط نرم افزار به طور کراس پلتفرم فرصت و هزینه‌های ما یحتاج را کاهش میدهد. درپی به 6 مزیت به کارگیری از طریق گسترش کراس پلتفرمی اشاره می کنیم.

1) دسترسی بیشتر
دستگاه‌های تلفن همراه متفاوت با اینترفیس‌های متعدد، بازاری گسترده را تشکیل داده‌اند که روز آپدیت نیز در حالا توسعه و گسترش میباشد. به همین ادله، چنانچه نرم افزار خویش را در پلتفرم‌های بیشتری منتشر نمایید، یوزرها بیشتری قابلیت و امکان دسترسی به آن را خواهند داشت.

با سود‌گیری از راه کراس پلتفرم، می توانید نرم‌افزار را یکبار توسعه و گسترش دهید و به طور همزمان برای یکسری پلتفرم مثلا اینترنت منتشر فرمائید. خلال این، زمانی هم‌زمان در دو بازار اندروید و آی‌وی‌اس حضور پیدا میکنید، در معرض مشاهده کرد تعداد بسیار متعددی از یوزرها قرار خواهید گرفت. بدین ترتیب، بسط نرم افزار به طور کراس پلتفرم، برای اکثری از استخراج‌وکارها یک استراتژی با ارزش محسوب میشود.

2) مقرون به صرفه
برای توسعه و گسترش و مراقبت نرم افزار‌های کراس پلتفرمی، اکثر وقت ها به هزینه کمتری نیاز میباشد. این زمینه دلایل زیادی دارااست و به کمپانی‌ها اذن می دهد نرم افزار خویش را فارغ از سرمایه‌گذاری‌های جداازهم، در یک سری پلتفرم منتشر نمایند. خلال این، در‌صورتی‌که معماری نرم افزار‌های کراس پلتفرم به نیکی پیاده سازی گردیده باشد، نسبتاً نیمی از کدهای آن در پلتفرم‌های دیگر نیز قابل به کار گیری خواهد بود.

3) به کارگیری دوباره از کدها
حدودا 50 تا 80 درصد از کدها امکان به کار گیری دوباره در پلتفرم‌های متعدد را دارا هستند، که به گسترش سریع‌خیس و ولی کاهش هزینه‌ها سبب میگردد. جای اینکه برای هر اکشن یا این که سکانسی مجددا کدنویسی گردد، بسط دهنده شما می تواند یکبار کد را بنویسد و بعد از آنان در پلتفرم‌های دیگر نیز به کارگیری نماید.

4) بسط سریع‌خیس
پیشرفت نرم افزار‌های گوشی کیفیت عالی، به هیچ وجه یک مسیر کوتاه و بی آلایش وجود ندارد. مزیت مهم استعمال از راه کراس پلتفرم این میباشد که کمپانی‌ها میتوانند نرم افزار خویش را هم‌زمان در یک سری پلتفرم ارائه نمایند.

توسعه و گسترش‌دهندگان رند با به کارگیری از کادر‌ورک‌های کراس پلتفرم، مجال موردنیاز برای گسترش نرم افزار را به طور تقریب نصف می‌نمایند. سود این دستور پیشرفت سریع‌خیس اپلیکیشنی میباشد که در شرایطی‌که قرار بود به طور نیتیو برای هر پلتفرم منتشر خواهد شد، به مراتب بیشتر ارتفاع میکشید.

5) استقرار و حفظ سهل‌خیس
هنگامی اپلیکیشنی را برای تکثیر در یک‌سری پلتفرم پیشرفت می‌دهید، مراقبت و تولید تغییرات در آن بی آلایش‌خیس خواهد بود. به‌روزرسانی‌ها خیلی سریع‌ در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های متفاوت در دسترس قرار میگیرند و در هزینه و مجال مایحتاج صرفه‌جویی می شود. ضمن این، در حالتی که باگی در مقر کد مشترک وجود داشته باشد، با یک توشه اصلاح، باگ در همگی پلتفرم‌ها اصلاح شود.

به دلایل گوناگون، توسعه و گسترش به طریق کراس پلتفرم مزایای محسوسی را در عصر مراقبت نرم افزار ارائه میدهد. تنها کافیست یونیت آزمایش‌ها را تنها یک توشه برای کد مشترک بنویسید. به این ترتیب در طول و منابع لازم برای آزمایش صرفه‌جویی میگردد.

6) پیاده سازی یکنواخت
مجموعاَ، استفاده کننده می‌تواند المان‌های رابط کاربری مشترک در پلتفرم‌های گوناگون را تشخیص دهد. به همین عامل، پیاده سازی یک تجارب کاربری جاری و لذت‌نصیب برای هر اپلیکیشنی ضروری میباشد. هنگامی برای هر پلتفرم رابط کاربری نرم افزار‌ها را به طور منقطع پیاده سازی می کنید، ممکن میباشد ساخت هماهنگی و ظواهر مشترک دربین آنها فعالیت دشواری باشد.

زمانی سخن از پیاده سازی عالی تجارب کاربری می شود، ثبات یک کدام از مهم‌ترین خصوصیاتی میباشد که می بایست به آن دقت داشته باشید. با توسعه و گسترش نرم افزار به طور کراس پلتفرم، پیاده سازی کلی و رمانتیک که نرم افزار در پلتفرم‌های متعدد به مخاطب ارائه می دهد، هماهنگ و با ثبات میباشد. خلال این، ابزارهای بسط کراس پلتفرم به بسط‌دهندگان و طراحان اذن می دهند تا یک تجربیات کاربری یکنواخت را پیاده سازی نمایند.

گام بعدی چیست؟
نرم افزار‌هایی که به طور کراس پلتفرم پیشرفته‌اند، مزایای مختلفی را برای استحصال‌وکارها به همدم دارا هستند. به همین استدلال، این روش هنگام توسعه و گسترش یک اپلیکیشن تجاری و سازمانی به طور مکرر به کار گیری میشود. اگرچه گسترش اپلیکیشن به طور نیتیو، سازش 100 درصدی با پلتفرم را ارائه میدهد، ولی نرم‌افزار‌های کراس پلتفرم نیز عملکردی شبیه دارا هستند و با اعتنا به مجال و هزینه کمتر، تعیین دیدنی‌تری به اکانت میایند.

در شرایطی که قرار میباشد نرم افزار شما بعدا به یک استحصال‌وکار تبدیل خواهد شد، احتمالا می بایست از راه و روش نیتیو به کار گیری نمائید. البته برای کمپانی‌هایی که از نرم‌افزار‌ها تحت عنوان یک کامل کننده در کنار مارک اصلیشان فایده میبرند، رویه کراس پلتفرم مورد بهتری میباشد.

در غایت، قاب‌ورکی که برای پیشرفت کراس پلتفرم تعیین میکنید، تماما به نیازها و اهدافتان بستگی دارااست. در‌این قسمت به یکسری نکته برای گزینش قاب‌ورک خوب اشاره میکنیم:

ممکن میباشد کادر‌ورک از همه خصوصیت‌های یک سیستم برهان هواخواهی نکند. برای افزودن یک خصوصیت تازه، بایستی قاب‌ورک را به‌روزرسانی فرمایید تا از خصوصیت‌های اضافه گردیده جانبداری نماید.
پیاده سازی یک نرم افزار برای آیفون و اندروید مختلف میباشد؛ میزان راحتی در رابط کاربری و تجربیات کاربری در‌این دو پلتفرم با یکدیگر تفاوت دارااست. نقاط لمس و منوها نیز در دو پلتفرم اندروید و آی‌اواس گوناگون می باشند.
یک نرم افزار کراس پلتفرم عالی، ظاهری شبیه یک نرم‌افزار نیتیو دارااست. ولی یک نرم‌افزار کراس پلتفرم در آحاد دستگاه‌ها یا این که پلتفرم‌ها از ظواهر یکسانی شامل است، که به طور طبیعی تجارب کاربری ضعیفی را ارائه می دهد.

دلایل مختلفی وجود داراست که برای پروژه گسترش نرم افزار آتی خویش، از خط مش کراس پلتفرم به کار گیری فرمائید. کلید مهم برای توفیق نرم افزار تجاریتان، شعور قاب‌ورک‌های گوناگون و شناسایی کمپانی‌های توسعه و گسترش دهنده‌ دارای اعتبار میباشد.

درصورتی که میخواهید نرم افزار خویش را برای پلتفرم‌های متعدد منتشر فرمایید، می بایست مسلما به شرکتی رجوع‌کنید که در مورد توسعه و گسترش برنامه‌های کراس پلتفرم توانمندی و تجربیات بالایی داشته باشد. کمپانی تکران ارائه دهنده سرویس ها پیاده سازی نرم افزار به شکل کراس پلتفرم و نیتیو میباشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 575
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 61
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 174
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 349
  • بازدید ماه : 1093
  • بازدید سال : 6525
  • بازدید کلی : 32727
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه