اشکال نرم افزار به صورت کلی به دو گروه ی فنی و موضوعی تبدیل میشوند. خواسته از فنی، ماهیت آن نرم افزار طراحی اپلیکیشن است که خویش به سه تیم ی Native, Hybrid, Web Application تقسیم میگردند که آنان را تحلیل میکنیم. البته خواسته از مسئله، عملکرد و انگیزه تشکیل داد آن نرم افزار میباشد که برای چه موضوعی تاسیس شده است. مانند نرم افزار های آموزشی که تنها برای فراگیری به کارگیری میشوند و یا این که نرم افزار های منحصر بازی.
گونه های نرم افزار از حیث فنی
همانگونه که در مقاله بالا گفته شد اشکال نرم افزار از دید فنی به صورت کلی به سه تیم Native, Hybrid, Web Application تقسیم میشوند که هر یک سعی و مزیت های خاص خویش را داراهستند. درپی به تحلیل این سه مجموعه بندی خوا هیم پرداخت.
نرم افزار های مستقر (Native)
نرم افزار های مستقر یا این که Native چه می باشد ؟ نرمافزار های مستقر یکی گونه های نرم افزار ها از نگاه فنی میباشد که بسط این نوع از نرم افزار ها از سال 2008 تا کنون استارت گردیدهاست. نرم افزار های ساکن به نرم افزار هایی گفته میشوند که با یک گویش اپ نویسی خاص برای یک پلتفرم خاص تشکیل شده اند و کاربرد مشخصی داراهستند. از اشکال آنان می توان به نرم افزار جیمیل اشاره نمود. ورژن اندروید آن را نمیشود بر روی ios نصب کرد و همچنین برعکس. برای تشکیل داد نرم افزار ساکن برای ورژن اندروید از لهجه نرمافزار نویسی JavaScript و برای تشکیل داد ورژن ios از لهجه نرم افزار نویسی objective-C استعمال میگردد. پباده سازی نرم افزار های ساکن نسبت به بقیه نرم افزار ها دشوار خیس و زمانبر خیس میباشد به دلیل آنکه برای هر سیستم عاملی می بایست به طور جدا کدنویسی خواهد شد. انگیزه آن هم استقاده از APIوSDK در هر پلتفرم میباشد که برای هر سیستم استدلال نسبت به API آن کدنویسی شکل میگیرد.
معایب نرم افزار های ساکن
• هزینه بالا
• وقتگیر بودن
• عدم سازش با همگی پلتفرم ها
• اشغال فضای داخلی دستگاه
مزایا نرم افزار های ساکن
• دسترسی راحت از روش مارکت ها
• سرعت و امنیت بالا در به کارگیری
• قابلیت به کارگیری به طور آفلاین در بعضی از آنان
• تعامل بالا با تجهیزات گوشی
• تجربه کاربری بهتر نسبت به بقیه
• امکان Multi Touch
اشکال نرم افزار به صورت کلی به دو گروه ی فنی و موضوعی تبدیل میشوند. خواسته از فنی، ماهیت آن نرم افزار طراحی اپلیکیشن است که خویش به سه تیم ی Native, Hybrid, Web Application تقسیم میگردند که آنان را تحلیل میکنیم. البته خواسته از مسئله، عملکرد و انگیزه تشکیل داد آن نرم افزار میباشد که برای چه موضوعی تاسیس شده است. مانند نرم افزار های آموزشی که تنها برای فراگیری به کارگیری میشوند و یا این که نرم افزار های منحصر بازی.
گونه های نرم افزار از حیث فنی
همانگونه که در مقاله بالا گفته شد اشکال نرم افزار از دید فنی به صورت کلی به سه تیم Native, Hybrid, Web Application تقسیم میشوند که هر یک سعی و مزیت های خاص خویش را داراهستند. درپی به تحلیل این سه مجموعه بندی خوا هیم پرداخت.
نرم افزار های مستقر (Native)
نرم افزار های مستقر یا این که Native چه می باشد ؟ نرمافزار های مستقر یکی گونه های نرم افزار ها از نگاه فنی میباشد که بسط این نوع از نرم افزار ها از سال 2008 تا کنون استارت گردیدهاست. نرم افزار های ساکن به نرم افزار هایی گفته میشوند که با یک گویش اپ نویسی خاص برای یک پلتفرم خاص تشکیل شده اند و کاربرد مشخصی داراهستند. از اشکال آنان می توان به نرم افزار جیمیل اشاره نمود. ورژن اندروید آن را نمیشود بر روی ios نصب کرد و همچنین برعکس. برای تشکیل داد نرم افزار ساکن برای ورژن اندروید از لهجه نرمافزار نویسی JavaScript و برای تشکیل داد ورژن ios از لهجه نرم افزار نویسی objective-C استعمال میگردد. پباده سازی نرم افزار های ساکن نسبت به بقیه نرم افزار ها دشوار خیس و زمانبر خیس میباشد به دلیل آنکه برای هر سیستم عاملی می بایست به طور جدا کدنویسی خواهد شد. انگیزه آن هم استقاده از APIوSDK در هر پلتفرم میباشد که برای هر سیستم استدلال نسبت به API آن کدنویسی شکل میگیرد.
معایب نرم افزار های ساکن
• هزینه بالا
• وقتگیر بودن
• عدم سازش با همگی پلتفرم ها
• اشغال فضای داخلی دستگاه
مزایا نرم افزار های ساکن
• دسترسی راحت از روش مارکت ها
• سرعت و امنیت بالا در به کارگیری
• قابلیت به کارگیری به طور آفلاین در بعضی از آنان
• تعامل بالا با تجهیزات گوشی
• تجربه کاربری بهتر نسبت به بقیه
• امکان Multi Touch