loading...

مقالات طراحی اپ موبایل

بازدید : 152
چهارشنبه 10 دی 1399 زمان : 10:26

طراحی اپلیکیشن ر کاربردی اندرویدی بوسیله kivy پایتوناپ‌های تشکیل‌شده بوسیله kivy، یک پوشه مندرج به گویش پایتون میباشند که قالب کدهای کتابخانه kivy را در خویش مکان داده‌اند. فولدر پایتون مستعمل برای ساختن نرم افزار کاربردی، پوشه main.py اسم داراست. ادله اسم‌گذاری فولدر پایتون این چنین این میباشد که هنگام ساختن نرم افزار کاربردی برای دستگاه‌ها وگوشی‌های یاروهمدم، مطلقا بایستی فایلی به اسم main.py وجود داشته باشد تا تحت عنوان نقطه آغاز نرم افزار و جهت اجرای نرم افزار کاربردی آیتم به کارگیری قرار بگیرد. اپلیکیشن کاربردی که قرار میباشد ساخت و ساز گردد، دربردارنده سه عنصر مربوط به کتابخانه kivy خواهد بود:

«عنصر ورودی متنی» (TextInput Widget)«عنصر برچسب» (Label Widget)عنصر buttonاین موادسازنده، به طور عمودی و از روش عنصر طرح‌بندی boxLayout، در یک پنجره (واسط کاربری) قرار می گیرند. این عنصرها، با دقت به ترتیب اضافه شدن آن‌هان به عنصر طرح‌بندی boxLayout، در پنجره ظواهر خواهند شد. تحت عنوان مثال، با اعتنا به کدهای ذیل، عنصر ورودی متنی یا این که TextInput اولی عنصر در بالای پنجره، عنصر برچسب یا این که Label دو‌مین عنصر در اواسط پنجره و عنصر button، سومی عنصر در زیر پنجره خواهد بود.

هنگامی که مخاطب روی عنصر button کلیک می‌نماید، داده متنی وارداتی در عنصر ورودی متنی یا این که TextInput، در عنصر Label اکران داده می‌گردد. کد kivy این نرم افزار کاربردی بی آلایش در تحت اکران داده شده‌است:

import kivy.app import kivy.uix.boxlayout import kivy.uix.textinput import kivy.uix.label import kivy.uix.button

class SimpleApp(kivy.app.App): def build(self): self.textInput = kivy.uix.textinput.TextInput() self.label = kivy.uix.label.Label(text="Your Message.") self.button = kivy.uix.button.Button(text="Click Me.") self.button.bind(on_press=self.displayMessage) self.boxLayout = kivy.uix.boxlayout.BoxLayout(orientation="vertical") self.boxLayout.add_widget(self.textInput) self.boxLayout.add_widget(self.label) self.boxLayout.add_widget(self.button) return self.boxLayout

def displayMessage(self, btn): self.label.text = self.textInput.text

if __name__ == "__main__": simpleApp = SimpleApp() simpleApp.run()123456789101112131415161718192021222324

import kivy.app

import kivy.uix.boxlayout

import kivy.uix.textinput

import kivy.uix.label

import kivy.uix.button

class SimpleApp(kivy.app.App):

def build(self):

self.textInput = kivy.uix.textinput.TextInput()

self.label = kivy.uix.label.Label(text="Your Message.")

self.button = kivy.uix.button.Button(text="Click Me.")

self.button.bind(on_press=self.displayMessage)

self.boxLayout = kivy.uix.boxlayout.BoxLayout(orientation="vertical")

self.boxLayout.add_widget(self.textInput)

self.boxLayout.add_widget(self.label)

self.boxLayout.add_widget(self.button)

return self.boxLayout

def displayMessage(self, btn):

self.label.text = self.textInput.text

if __name__ == "__main__":

simpleApp = SimpleApp()

simpleApp.run()بعد از اجرای این نرم‌افزار کاربردی، تابع build او‌لین تابعی میباشد که فراخوانی و اجرا میگردد. به این ترتیب، تابع build در کار تابع خالق‌ای خواهد بود که برای مقداردهی نخستین «واسط گرافیکی کاربری» (Graphical User Interface) اپ ساخت و ساز گردیده بوسیله Kivy، فراخوانی و اجرا می گردد. برای اینکه اپ کاربردی ساخت و ساز گردیده به صدق اجرا خواهد شد، بایستی اطمینان نتایج خواهد شد که در فولدر main.py، متغیر __name__ در امر if، یه خرده برابر با __main__ دارااست.

برای اجرای اپلیکیشن کاربردی پیاده‌سازی گردیده، نخست می بایست فضا مجازی kivy تمجید گردیده به اسم mykivyinstall فعال خواهد شد. آن گاه، فولدر main.py جانور در دایرکتوری پروژه اجرا خواهد شد. این روند، در صورت ذیل اکران داده گردیده‌اند.

نرم‌افزار نویسی اندروید با پایتونصورت پایین، نمایی از نرم افزار کاربردی درست شده و موادسازنده (Widget) جان دار در آن را اکران میدهد. قابل توجه میباشد که طول پنجره مهم این نرم افزار کاربردی، به صورت برابر به سه نصیب تقسیم و هر قسمت، به یک کدام از موادسازنده تخصیص داده شده‌است. در نمونه اکران داده گردیده در صورت ذیل، پیام Hello Kivy در عنصر ورودی متنی یا این که TextInput وارداتی میباشد. زمانی که استفاده کننده روی عنصر button (دکمه .Click Me) کلیک می‌نماید، داده متنی وارداتی در عنصر ورودی متنی (TextInput) یا این که به عبارتی پیام Hello Kivy، در عنصر Label اکران داده می گردد.

اپ نویسی اندروید با پایتونتا این بخش از فراگیری نرم افزار نویسی اندروید با پایتون و ساختن نرم افزار‌های کاربردی اندرویدی، یک اپلیکیشن کاربردی Desktop، با به کارگیری از کتابخانه kivy ایجاد شده است. در پروسه بعدی، غرض فراگیری شیوه «بسته‌ای سازی» (Packaging) این پروژه تحت عنوان یک اپ کاربردی اندرویدی میباشد. به‌دنبال این فراگیری اپ نویسی اندروید با پایتون با خبر نامه فرادرس یاروهمدم باشید.

نصب کتابخانه Buildozer در پایتونکتابخانه Buildozer، ابزاری برای بسته‌ای سازی پروژه‌های پایتون در قالب اپلیکیشن‌های اندرویدی میباشد. بعداز نصب کتابخانه Buildozer، روند ساختن اپلیکیشن‌های اندرویدی، از روی پروژه‌های پایتون درج شده به وسیله kivy اتومات میگردد. قبل از نصب این کتابخانه مایحتاج میباشد تا تعلق‌های نرم‌افزار‌نویسی مورد نیاز برای اجرای این کتابخانه نصب شوند. با دقت راهبرد‌های ارائه گردیده برای نصب این کتابخانه در [+]، با استعمال از امر پایین در سیستم برهان Ubuntu توانا خواهید بود تا کلیه کتابخانه‌ها و تعلق‌های اپ‌نویسی مورد نیاز برای اجرای این کتابخانه را نصب فرمایید:

morteza-jaderyan@ubuntu:~$ sudo dpkg --add-architecture i386

morteza-jaderyan@ubuntu:~$ sudo get install build-essential ccache libncurses5:i386 libstdc++6:i386 libgtk2.0-0:i386 libpangox-1.0-0:i386 libpangoxft-1.0-0:i386 libidn11:i386 python2.7 python2.7-dev openjdk-8-jdk unzip zlib1g-dev zlib1g:i386123

morteza-jaderyan@ubuntu:~$ sudo dpkg --add-architecture i386

morteza-jaderyan@ubuntu:~$ sudo get install build-essential ccache libncurses5:i386 libstdc++6:i386 libgtk2.0-0:i386 libpangox-1.0-0:i386 libpangoxft-1.0-0:i386 libidn11:i386 python2.7 python2.7-dev openjdk-8-jdk unzip zlib1g-dev zlib1g:i386با استعمال از امر ذیل، کتابخانه Buildozer نصب میشود. این امر برای سیستم مشخص و معلوم می‌نماید که بایستی آخری ورژن از کتابخانه Buildozer در سیستم نصب گردد:

morteza-jaderyan@ubuntu:~$ sudo install –upgrade buildozer1

morteza-jaderyan@ubuntu:~$ sudo install –upgrade buildozerخروجی:

Collecting buildozerUsing cached https://files.pythonhosted.org/packages/49/07/62f479998ea5e8680ad33f0fbafdc96f721cbad69ff90cc957988b8cd252/buildozer-0.39.tar.gzRequirement already satisfied, skipping upgrade: pexpect in c:\\python27\\lib\\site-packages (from buildozer) (4.7.0)Requirement already satisfied, skipping upgrade: virtualenv in c:\\python27\\lib\\site-packages (from buildozer) (16.7.5)Requirement already satisfied, skipping upgrade: sh in c:\\python27\\lib\\site-packages (from buildozer) (1.12.14)Requirement already satisfied, skipping upgrade: ptyprocess>=0.5 in c:\\python27\\lib\\site-packages (from pexpect->buildozer) (0.6.0)Installing collected packages: buildozerRunning setup.py install for buildozer ... doneSuccessfully installed buildozer-0.39بعد از نصب برد‌آمیز کتابخانه Buildozer، در مرحله بعدی، پیکربندی و فولدر‌های مورد نیاز برای ساختن برنده و سوای خطای اپ اندرویدی فراهم‌سازی میشوند.

ساختن پوشه پیکربندی کتابخانه Buildozer برای ساخت اپ‌ اندرویدی در پایتونساختار پروژه ساخت اپلیکیشن اندرویدی از روی نرم‌افزار درج شده به وسیله کتابخانه kivy در صورت تحت اکران داده شده‌است:

پایتون برای اندرویدبرای این پروژه نرم‌افزار نویسی اندروید با پایتون، فایل‌ای به اسم simpleapp تعریف و تمجید شده‌است. درین فایل، فولدر main.py که در پروسه قبل ساخت‌و‌ساز گردیده بود، قرار داده میگردد. خصوصیت بسیار اساسی و متمایزکننده kivy این میباشد که فولدر پایتون ساخت گردیده (main.py)، فارغ از هیچ تغییری در ورژن اندروید نرم‌افزار نیز استعمال شود. علاوه بر فولدر main.py، فولدر دیگری به اسم buildozer.spec نیز وجود دارااست که برای ساخت‌و‌ساز نرم‌افزار اندرویدی حیاتی میباشد. این فولدر اطلاعاتی درباره ی اپلیکیشن اندرویدی نظیر اسم و ورژن آن را در دست یوزرها و اپلیکیشن‌نویسان قرار می دهد.

پوشه buildozer.spec به راحتی از روش ابزارهای کتابخانه Buildozer ساخت‌و‌ساز می گردد. بعداز تغییر تحول دایرکتوری فعال سیستم به دایرکتوری که فولدر main.py در آن قرار داده شده‌است، فرمان تحت جهت ایجاد پوشه buildozer.spec اجرا می گردد:

morteza-jaderyan@ubuntu:~/Desktop/simpleapp$ buildozer init1

morteza-jaderyan@ubuntu:~/Desktop/simpleapp$ buildozer initبعد از اجرای این فرمان، پیامی بر پایه ی پیروزی‌آمیز بودن ساخت‌و‌ساز فولدر buildozer.spec، به صورت پایین اکران داده می شود:

نرم افزار نویسی اندروید با پایتونبعضا از مهمترین خصوصیت‌های اپ اندرویدی که در فولدر buildozer.spec تمجید شده‌است، درپی اکران داده شود:

[app]

title = Simple Application

package.name = simpleapp

package.domain = org.simpleapp

source.dir = .

source.include_exts = py,png,jpg,kv,atlas

version = 0.1

requirements = kivy

orientation = portrait

osx.python_version = 3

osx.kivy_version = 1.11.1

fullscreen = 01234567891011121314151617181920212223

[app]

title = Simple Application

package.name = simpleapp

package.domain = org.simpleapp

source.dir = .

source.include_exts = py,png,jpg,kv,atlas

version = 0.1

requirements = kivy

orientation = portrait

osx.python_version = 3

osx.kivy_version = 1.11.1

fullscreen = 0تحت عنوان مثال، این فولدر اطلاعاتی نظیر اسم اپ، دایرکتوری منبع (دایرکتوری قرار تصاحب کردن فولدر‌های نرم افزار؛ در‌این‌صورت‌ دایرکتوری پیش‌فرض میباشد)، ورژن اپ، ورژن پایتون و kivy و بقیه مورد ها را در خویش مکان داده میباشد. همینطور این قابلیت برای اپلیکیشن‌‌نویسان مهیا شده‌است تا هر مورد از اطلاعات دردسترس درین پوشه را تغییر و تحول دهند. بعداز مهیا‌سازی همه پوشه‌ها موردنیاز برای ساختن نرم‌افزار اندرویدی، در مرحله بعدی، روند ساختن آن مقدمه می‌گردد.

ساختن اپ‌ اندرویدی پایتون با به کار گیری از کتابخانه Buildozerکتابخانه Buildozer، یکی‌از شایسته ترین ابزارهای ساختن اپ‌های اندرویدی از روی نرم افزار‌های مندرج به وسیله کتابخانه kivy میباشد. این ابزار، به شایسته ترین صورت ممکن، فضا اپ‌نویسی را برای ساخت‌و‌ساز اپ اندرویدی فراهم می‌نماید. همینطور، همگی نیازمندی‌های مهم برای ساخت‌و‌ساز نرم افزار اندرویدی، بوسیله این کتابخانه فراهم‌سازی میگردند؛ مواقعی نظیر python-for-android و Android SDK برای مثال چنین نیازمندی‌هایی می‌باشند. با تهیه کردن دایرکتوری اپلیکیشن تحت عنوان دایرکتوری پیش‌فرض و اجرای فرمان تحت، پوشه نصبی نرم افزار اندرویدی ساخته می شود و در دایرکتوری اپلیکیشن قرار میگیرد.

morteza-jaderyan@ubuntu:~/Desktop/simpleapp$ buildozer android release1

morteza-jaderyan@ubuntu:~/Desktop/simpleapp$ buildozer android releaseتصویر پایین حاصل نتیجه ها از اجرای فرمان بالا را اکران میدهد. هنگامی که اپلیکیشن اندرویدی برای او‌لین توشه ساخته میگردد، کتابخانه Buildozer کلیه کتابخانه‌های و ابستگی‌های مورد نیاز را دانلود و نصب می‌نماید. براین اساس، پروسه ساختن اپ اندرویدی در اولی توشه، یه خرده بازه‌بر میباشد.

نرم‌افزار نویسی اندروید با پایتونبعداز اجرای این امر، فولدر اجرایی اپلیکیشن اندرویدی با پسوند APK در دایرکتوری پایین (باطن دایرکتوری اپلیکیشن) قرار می گیرد:

simpleapp/.buildozer/android/platform/build/dists/simpleapp/bin/

برای نصب اپلیکیشن اندرویدی روی تلفن همراه‌ها و دستگاه‌های اندرویدی، صرفا کافی میباشد پوشه APK ساخت‌و‌ساز گردیده را به دستگاه منتقل و اجرا نمائید. همینطور با به کار گیری از امر پایین و وصل کردن تلفن همراه یا این که دستگاه اندرویدی به سیستم، عملیات ساختن نرم‌افزار، «به‌کاراندازی» (Deploying) و اجرای آن هم زمان انجام میگردد.

morteza-jaderyan@ubuntu:~/Desktop/simpleapp$ buildozer android release deploy run1

morteza-jaderyan@ubuntu:~/Desktop/simpleapp$ buildozer android release deploy runصورت ذیل، اجرای اپلیکیشن در دستگاه اندرویدی را نشان می دهد.

نرم‌افزار نویسی اندروید با پایتونگروه یادگرفتن‌های مربوط به گویش نرم افزار‌نویسی پایتون که در روزنامه فرادرس تنظیم گردیده‌اند و وقف عام مخاطبان و خواننده‌گان در دسترس قرار گرفته‌اند، در اینجا جمع آوری گردیده‌اند. در‌حالتی که که رغبت دارید با لهجه نرم‌افزار‌نویسی پایتون و روش کدنویسی درین گویش آشنا گردید، پیشنهاد میشود که فراگیری‌های ارائه گردیده درین مقاله را مطالعه فرمایید. در اینجا به انتها مقاله نرم افزار نویسی اندروید با پایتون می‌رسیم.

در صورتی نوشته بالا برای شما موثر بوده میباشد، یادگرفتن‌های ذیل نیز به شما سفارش میشوند:

تیم فراگیری‌های نرم‌افزار‌نویسی پایتون Pythonگنجینه فراگیری‌های نرم افزار نویسی پایتون (Python)تیم یادگرفتن‌های نرم افزار‌نویسیگویش نرم افزار نویسی پایتون (Python) — از صفر تا صدترفندهای نرم‌افزار‌نویسی در پایتون — از صفر تا صدنصب پایتون — از صفر تا صدیادگرفتن پایتون (Python) — تیم مقاله ها جامع وب لاگ فرادرس^^

به اشتراک بگذارید:

منبعLinkedinمرتضی جادریان (+)

«مرتضی جادریان»، دانشجوی بازه زمانی دکتری مهندسی کامپیوتر گرایش هوش تصنعی و مصنوعی میباشد. وی در مورد سیستم‌های هوشمند، به ویژه سیستم‌های هوشمند اطلاعاتی، شیوه‌های یادگیری ماشین، سیستم‌های علم محور و محاسبات تکاملی فعالیت می کند.

طراحی اپلیکیشن ر کاربردی اندرویدی بوسیله kivy پایتوناپ‌های تشکیل‌شده بوسیله kivy، یک پوشه مندرج به گویش پایتون میباشند که قالب کدهای کتابخانه kivy را در خویش مکان داده‌اند. فولدر پایتون مستعمل برای ساختن نرم افزار کاربردی، پوشه main.py اسم داراست. ادله اسم‌گذاری فولدر پایتون این چنین این میباشد که هنگام ساختن نرم افزار کاربردی برای دستگاه‌ها وگوشی‌های یاروهمدم، مطلقا بایستی فایلی به اسم main.py وجود داشته باشد تا تحت عنوان نقطه آغاز نرم افزار و جهت اجرای نرم افزار کاربردی آیتم به کارگیری قرار بگیرد. اپلیکیشن کاربردی که قرار میباشد ساخت و ساز گردد، دربردارنده سه عنصر مربوط به کتابخانه kivy خواهد بود:

«عنصر ورودی متنی» (TextInput Widget)«عنصر برچسب» (Label Widget)عنصر buttonاین موادسازنده، به طور عمودی و از روش عنصر طرح‌بندی boxLayout، در یک پنجره (واسط کاربری) قرار می گیرند. این عنصرها، با دقت به ترتیب اضافه شدن آن‌هان به عنصر طرح‌بندی boxLayout، در پنجره ظواهر خواهند شد. تحت عنوان مثال، با اعتنا به کدهای ذیل، عنصر ورودی متنی یا این که TextInput اولی عنصر در بالای پنجره، عنصر برچسب یا این که Label دو‌مین عنصر در اواسط پنجره و عنصر button، سومی عنصر در زیر پنجره خواهد بود.

هنگامی که مخاطب روی عنصر button کلیک می‌نماید، داده متنی وارداتی در عنصر ورودی متنی یا این که TextInput، در عنصر Label اکران داده می‌گردد. کد kivy این نرم افزار کاربردی بی آلایش در تحت اکران داده شده‌است:

import kivy.app import kivy.uix.boxlayout import kivy.uix.textinput import kivy.uix.label import kivy.uix.button

class SimpleApp(kivy.app.App): def build(self): self.textInput = kivy.uix.textinput.TextInput() self.label = kivy.uix.label.Label(text="Your Message.") self.button = kivy.uix.button.Button(text="Click Me.") self.button.bind(on_press=self.displayMessage) self.boxLayout = kivy.uix.boxlayout.BoxLayout(orientation="vertical") self.boxLayout.add_widget(self.textInput) self.boxLayout.add_widget(self.label) self.boxLayout.add_widget(self.button) return self.boxLayout

def displayMessage(self, btn): self.label.text = self.textInput.text

if __name__ == "__main__": simpleApp = SimpleApp() simpleApp.run()123456789101112131415161718192021222324

import kivy.app

import kivy.uix.boxlayout

import kivy.uix.textinput

import kivy.uix.label

import kivy.uix.button

class SimpleApp(kivy.app.App):

def build(self):

self.textInput = kivy.uix.textinput.TextInput()

self.label = kivy.uix.label.Label(text="Your Message.")

self.button = kivy.uix.button.Button(text="Click Me.")

self.button.bind(on_press=self.displayMessage)

self.boxLayout = kivy.uix.boxlayout.BoxLayout(orientation="vertical")

self.boxLayout.add_widget(self.textInput)

self.boxLayout.add_widget(self.label)

self.boxLayout.add_widget(self.button)

return self.boxLayout

def displayMessage(self, btn):

self.label.text = self.textInput.text

if __name__ == "__main__":

simpleApp = SimpleApp()

simpleApp.run()بعد از اجرای این نرم‌افزار کاربردی، تابع build او‌لین تابعی میباشد که فراخوانی و اجرا میگردد. به این ترتیب، تابع build در کار تابع خالق‌ای خواهد بود که برای مقداردهی نخستین «واسط گرافیکی کاربری» (Graphical User Interface) اپ ساخت و ساز گردیده بوسیله Kivy، فراخوانی و اجرا می گردد. برای اینکه اپ کاربردی ساخت و ساز گردیده به صدق اجرا خواهد شد، بایستی اطمینان نتایج خواهد شد که در فولدر main.py، متغیر __name__ در امر if، یه خرده برابر با __main__ دارااست.

برای اجرای اپلیکیشن کاربردی پیاده‌سازی گردیده، نخست می بایست فضا مجازی kivy تمجید گردیده به اسم mykivyinstall فعال خواهد شد. آن گاه، فولدر main.py جانور در دایرکتوری پروژه اجرا خواهد شد. این روند، در صورت ذیل اکران داده گردیده‌اند.

نرم‌افزار نویسی اندروید با پایتونصورت پایین، نمایی از نرم افزار کاربردی درست شده و موادسازنده (Widget) جان دار در آن را اکران میدهد. قابل توجه میباشد که طول پنجره مهم این نرم افزار کاربردی، به صورت برابر به سه نصیب تقسیم و هر قسمت، به یک کدام از موادسازنده تخصیص داده شده‌است. در نمونه اکران داده گردیده در صورت ذیل، پیام Hello Kivy در عنصر ورودی متنی یا این که TextInput وارداتی میباشد. زمانی که استفاده کننده روی عنصر button (دکمه .Click Me) کلیک می‌نماید، داده متنی وارداتی در عنصر ورودی متنی (TextInput) یا این که به عبارتی پیام Hello Kivy، در عنصر Label اکران داده می گردد.

اپ نویسی اندروید با پایتونتا این بخش از فراگیری نرم افزار نویسی اندروید با پایتون و ساختن نرم افزار‌های کاربردی اندرویدی، یک اپلیکیشن کاربردی Desktop، با به کارگیری از کتابخانه kivy ایجاد شده است. در پروسه بعدی، غرض فراگیری شیوه «بسته‌ای سازی» (Packaging) این پروژه تحت عنوان یک اپ کاربردی اندرویدی میباشد. به‌دنبال این فراگیری اپ نویسی اندروید با پایتون با خبر نامه فرادرس یاروهمدم باشید.

نصب کتابخانه Buildozer در پایتونکتابخانه Buildozer، ابزاری برای بسته‌ای سازی پروژه‌های پایتون در قالب اپلیکیشن‌های اندرویدی میباشد. بعداز نصب کتابخانه Buildozer، روند ساختن اپلیکیشن‌های اندرویدی، از روی پروژه‌های پایتون درج شده به وسیله kivy اتومات میگردد. قبل از نصب این کتابخانه مایحتاج میباشد تا تعلق‌های نرم‌افزار‌نویسی مورد نیاز برای اجرای این کتابخانه نصب شوند. با دقت راهبرد‌های ارائه گردیده برای نصب این کتابخانه در [+]، با استعمال از امر پایین در سیستم برهان Ubuntu توانا خواهید بود تا کلیه کتابخانه‌ها و تعلق‌های اپ‌نویسی مورد نیاز برای اجرای این کتابخانه را نصب فرمایید:

morteza-jaderyan@ubuntu:~$ sudo dpkg --add-architecture i386

morteza-jaderyan@ubuntu:~$ sudo get install build-essential ccache libncurses5:i386 libstdc++6:i386 libgtk2.0-0:i386 libpangox-1.0-0:i386 libpangoxft-1.0-0:i386 libidn11:i386 python2.7 python2.7-dev openjdk-8-jdk unzip zlib1g-dev zlib1g:i386123

morteza-jaderyan@ubuntu:~$ sudo dpkg --add-architecture i386

morteza-jaderyan@ubuntu:~$ sudo get install build-essential ccache libncurses5:i386 libstdc++6:i386 libgtk2.0-0:i386 libpangox-1.0-0:i386 libpangoxft-1.0-0:i386 libidn11:i386 python2.7 python2.7-dev openjdk-8-jdk unzip zlib1g-dev zlib1g:i386با استعمال از امر ذیل، کتابخانه Buildozer نصب میشود. این امر برای سیستم مشخص و معلوم می‌نماید که بایستی آخری ورژن از کتابخانه Buildozer در سیستم نصب گردد:

morteza-jaderyan@ubuntu:~$ sudo install –upgrade buildozer1

morteza-jaderyan@ubuntu:~$ sudo install –upgrade buildozerخروجی:

Collecting buildozerUsing cached https://files.pythonhosted.org/packages/49/07/62f479998ea5e8680ad33f0fbafdc96f721cbad69ff90cc957988b8cd252/buildozer-0.39.tar.gzRequirement already satisfied, skipping upgrade: pexpect in c:\\python27\\lib\\site-packages (from buildozer) (4.7.0)Requirement already satisfied, skipping upgrade: virtualenv in c:\\python27\\lib\\site-packages (from buildozer) (16.7.5)Requirement already satisfied, skipping upgrade: sh in c:\\python27\\lib\\site-packages (from buildozer) (1.12.14)Requirement already satisfied, skipping upgrade: ptyprocess>=0.5 in c:\\python27\\lib\\site-packages (from pexpect->buildozer) (0.6.0)Installing collected packages: buildozerRunning setup.py install for buildozer ... doneSuccessfully installed buildozer-0.39بعد از نصب برد‌آمیز کتابخانه Buildozer، در مرحله بعدی، پیکربندی و فولدر‌های مورد نیاز برای ساختن برنده و سوای خطای اپ اندرویدی فراهم‌سازی میشوند.

ساختن پوشه پیکربندی کتابخانه Buildozer برای ساخت اپ‌ اندرویدی در پایتونساختار پروژه ساخت اپلیکیشن اندرویدی از روی نرم‌افزار درج شده به وسیله کتابخانه kivy در صورت تحت اکران داده شده‌است:

پایتون برای اندرویدبرای این پروژه نرم‌افزار نویسی اندروید با پایتون، فایل‌ای به اسم simpleapp تعریف و تمجید شده‌است. درین فایل، فولدر main.py که در پروسه قبل ساخت‌و‌ساز گردیده بود، قرار داده میگردد. خصوصیت بسیار اساسی و متمایزکننده kivy این میباشد که فولدر پایتون ساخت گردیده (main.py)، فارغ از هیچ تغییری در ورژن اندروید نرم‌افزار نیز استعمال شود. علاوه بر فولدر main.py، فولدر دیگری به اسم buildozer.spec نیز وجود دارااست که برای ساخت‌و‌ساز نرم‌افزار اندرویدی حیاتی میباشد. این فولدر اطلاعاتی درباره ی اپلیکیشن اندرویدی نظیر اسم و ورژن آن را در دست یوزرها و اپلیکیشن‌نویسان قرار می دهد.

پوشه buildozer.spec به راحتی از روش ابزارهای کتابخانه Buildozer ساخت‌و‌ساز می گردد. بعداز تغییر تحول دایرکتوری فعال سیستم به دایرکتوری که فولدر main.py در آن قرار داده شده‌است، فرمان تحت جهت ایجاد پوشه buildozer.spec اجرا می گردد:

morteza-jaderyan@ubuntu:~/Desktop/simpleapp$ buildozer init1

morteza-jaderyan@ubuntu:~/Desktop/simpleapp$ buildozer initبعد از اجرای این فرمان، پیامی بر پایه ی پیروزی‌آمیز بودن ساخت‌و‌ساز فولدر buildozer.spec، به صورت پایین اکران داده می شود:

نرم افزار نویسی اندروید با پایتونبعضا از مهمترین خصوصیت‌های اپ اندرویدی که در فولدر buildozer.spec تمجید شده‌است، درپی اکران داده شود:

[app]

title = Simple Application

package.name = simpleapp

package.domain = org.simpleapp

source.dir = .

source.include_exts = py,png,jpg,kv,atlas

version = 0.1

requirements = kivy

orientation = portrait

osx.python_version = 3

osx.kivy_version = 1.11.1

fullscreen = 01234567891011121314151617181920212223

[app]

title = Simple Application

package.name = simpleapp

package.domain = org.simpleapp

source.dir = .

source.include_exts = py,png,jpg,kv,atlas

version = 0.1

requirements = kivy

orientation = portrait

osx.python_version = 3

osx.kivy_version = 1.11.1

fullscreen = 0تحت عنوان مثال، این فولدر اطلاعاتی نظیر اسم اپ، دایرکتوری منبع (دایرکتوری قرار تصاحب کردن فولدر‌های نرم افزار؛ در‌این‌صورت‌ دایرکتوری پیش‌فرض میباشد)، ورژن اپ، ورژن پایتون و kivy و بقیه مورد ها را در خویش مکان داده میباشد. همینطور این قابلیت برای اپلیکیشن‌‌نویسان مهیا شده‌است تا هر مورد از اطلاعات دردسترس درین پوشه را تغییر و تحول دهند. بعداز مهیا‌سازی همه پوشه‌ها موردنیاز برای ساختن نرم‌افزار اندرویدی، در مرحله بعدی، روند ساختن آن مقدمه می‌گردد.

ساختن اپ‌ اندرویدی پایتون با به کار گیری از کتابخانه Buildozerکتابخانه Buildozer، یکی‌از شایسته ترین ابزارهای ساختن اپ‌های اندرویدی از روی نرم افزار‌های مندرج به وسیله کتابخانه kivy میباشد. این ابزار، به شایسته ترین صورت ممکن، فضا اپ‌نویسی را برای ساخت‌و‌ساز اپ اندرویدی فراهم می‌نماید. همینطور، همگی نیازمندی‌های مهم برای ساخت‌و‌ساز نرم افزار اندرویدی، بوسیله این کتابخانه فراهم‌سازی میگردند؛ مواقعی نظیر python-for-android و Android SDK برای مثال چنین نیازمندی‌هایی می‌باشند. با تهیه کردن دایرکتوری اپلیکیشن تحت عنوان دایرکتوری پیش‌فرض و اجرای فرمان تحت، پوشه نصبی نرم افزار اندرویدی ساخته می شود و در دایرکتوری اپلیکیشن قرار میگیرد.

morteza-jaderyan@ubuntu:~/Desktop/simpleapp$ buildozer android release1

morteza-jaderyan@ubuntu:~/Desktop/simpleapp$ buildozer android releaseتصویر پایین حاصل نتیجه ها از اجرای فرمان بالا را اکران میدهد. هنگامی که اپلیکیشن اندرویدی برای او‌لین توشه ساخته میگردد، کتابخانه Buildozer کلیه کتابخانه‌های و ابستگی‌های مورد نیاز را دانلود و نصب می‌نماید. براین اساس، پروسه ساختن اپ اندرویدی در اولی توشه، یه خرده بازه‌بر میباشد.

نرم‌افزار نویسی اندروید با پایتونبعداز اجرای این امر، فولدر اجرایی اپلیکیشن اندرویدی با پسوند APK در دایرکتوری پایین (باطن دایرکتوری اپلیکیشن) قرار می گیرد:

simpleapp/.buildozer/android/platform/build/dists/simpleapp/bin/

برای نصب اپلیکیشن اندرویدی روی تلفن همراه‌ها و دستگاه‌های اندرویدی، صرفا کافی میباشد پوشه APK ساخت‌و‌ساز گردیده را به دستگاه منتقل و اجرا نمائید. همینطور با به کار گیری از امر پایین و وصل کردن تلفن همراه یا این که دستگاه اندرویدی به سیستم، عملیات ساختن نرم‌افزار، «به‌کاراندازی» (Deploying) و اجرای آن هم زمان انجام میگردد.

morteza-jaderyan@ubuntu:~/Desktop/simpleapp$ buildozer android release deploy run1

morteza-jaderyan@ubuntu:~/Desktop/simpleapp$ buildozer android release deploy runصورت ذیل، اجرای اپلیکیشن در دستگاه اندرویدی را نشان می دهد.

نرم‌افزار نویسی اندروید با پایتونگروه یادگرفتن‌های مربوط به گویش نرم افزار‌نویسی پایتون که در روزنامه فرادرس تنظیم گردیده‌اند و وقف عام مخاطبان و خواننده‌گان در دسترس قرار گرفته‌اند، در اینجا جمع آوری گردیده‌اند. در‌حالتی که که رغبت دارید با لهجه نرم‌افزار‌نویسی پایتون و روش کدنویسی درین گویش آشنا گردید، پیشنهاد میشود که فراگیری‌های ارائه گردیده درین مقاله را مطالعه فرمایید. در اینجا به انتها مقاله نرم افزار نویسی اندروید با پایتون می‌رسیم.

در صورتی نوشته بالا برای شما موثر بوده میباشد، یادگرفتن‌های ذیل نیز به شما سفارش میشوند:

تیم فراگیری‌های نرم‌افزار‌نویسی پایتون Pythonگنجینه فراگیری‌های نرم افزار نویسی پایتون (Python)تیم یادگرفتن‌های نرم افزار‌نویسیگویش نرم افزار نویسی پایتون (Python) — از صفر تا صدترفندهای نرم‌افزار‌نویسی در پایتون — از صفر تا صدنصب پایتون — از صفر تا صدیادگرفتن پایتون (Python) — تیم مقاله ها جامع وب لاگ فرادرس^^

به اشتراک بگذارید:

منبعLinkedinمرتضی جادریان (+)

«مرتضی جادریان»، دانشجوی بازه زمانی دکتری مهندسی کامپیوتر گرایش هوش تصنعی و مصنوعی میباشد. وی در مورد سیستم‌های هوشمند، به ویژه سیستم‌های هوشمند اطلاعاتی، شیوه‌های یادگیری ماشین، سیستم‌های علم محور و محاسبات تکاملی فعالیت می کند.

برچسب ها طراحی اپلیکیشن ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 570
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 29
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 193
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 224
  • بازدید ماه : 515
  • بازدید سال : 5947
  • بازدید کلی : 32149
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه