loading...

مقالات طراحی اپ موبایل

بازدید : 10
دوشنبه 17 بهمن 1401 زمان : 12:14

برای تشکیل داد اپ چه شغل بایستی کرد؟
۱- ایده نرم‌افزار خودتان را ترسیم نمائید
تشکیل داد هر اپ و اپلیکیشنی با یک ایده آغاز می شود. لزومی ندارد این ایده قطعا خیلی والا، خلاقانه و یا خیلی چشمگیر باشد. صرفا باید ایده تان به اندازه کافی بهتر و مناسب باشد.

او‌لین کاری که بایستی بکنید این است که ایده آیتم نظرتان را روی کاغذ ترسیم فرمائید. هدف از این عمل، ملموس کردن این ایده میباشد. قبل از آغاز تشکیل داد نرم افزار، شما می بایست این نرم‌افزار و خصوصیات آن را معین کنید؛ به همین سادگی!

طراحی اپلیکیشن در مشهد

با این برنامه معمولی، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین مشی روز، هم‌زمان تقویت خیال، فراگیری تصویری با کمترین قیمت ممکن!

برای ترسیم ایده تان به ابزار و وسایل خاصی نیاز ندارید. یک اتومات و دفترچه یادداشت بردارید و شروع فرمایید. شما باید اپلیکیشن آیتم نظرتان را روی شیت طراحی نمائید، لیستی از ویژگی های آن تهیه و تنظیم نمایید و ببینید این ایده روی شیت جان می‌گیرد یا نه؟

در کدام تارنما ها تبلیغ کنیم؟

به عکس های پایین نگاه فرمائید. اینها نمونه هایی از طرح های اول ای می باشند که من قبل از ایجاد کرد نرم افزار روی کاغذ ترسیم کرده ام:

من دوست داشتم قابلیت ها و ویژگی های اپلیکیشنم را به دو مجموعه “ویژگی های ضروری” و “ویژگی های خوب” تقسیم بندی کنم. ویژگی های ضروری همان امکان هایی میباشند که نرم‌افزار شما به طبع باید آنها را داشته باشد و در واقع فارغ از آنها کاری از پیش نمی توفیق. ویژگی های بهتر هم قابلیت هایی می باشند که حیاتی و ضرروی نیستند؛ البته وجودشان سبب ساز افزایش کارآمدی و بهبود کیفیت اپلیکیشن میشود.

موقع تشکیل داد برنامه می بایست مجموع تلاشتان را بکنید که نرم افزار تان حداقل های لازم را داشته باشید. نسخه اولیه برنامه شما دستکم فرآورده قابل پذیرش (MVP) نام دارد و معمولی ترین ورژن برنامه شماست. وقتی روی مهمترین چیزها تمرکز میکنید، فرآیند بسط اپ شما سرعت می گیرد و اپلیکیشنتان را در قبال عقب ماندگی ها مقاوم تر میکنید.

ممکن است در جریان ایجاد کرد اپلیکیشن سوالات تحت به ذهنتان خطور کنند:

از چه ویژگی هایی میتوانید چشم پوشی نمایید؟
کدام امکان مخصوص و پول ساز می‌باشد؟
آیا ویژگی هایی وجود دارا‌هستند که سبب شوند اپلیکیشن شما خیلی زود شکل بگیرد یا فرایند ایجاد کرد آن را کند کنند؟
به طور کلی یک نرم افزار عالی بایستی بتواند یک کار به خصوص را به نه اعمال بدهد. به مثال های زیر دقت فرمائید:

یک نرم‌افزار یادداشت برداری مثل اپلیکیشن Bear، برای یادداشت برداری بسیار عالی و مناسب است.
یک نرم‌افزار حمل و نقل مثل Uber، به افراد امداد می کند از نقطه A به B بروند. سایر قابلیت های نرم افزار در سکو دوم التفات دارا هستند.
یک اپلیکشن بازی مثل اپلیکیشن Two Dots برای مشغول کردن افراد طراحی شد‌ه‌است و قرار نیست شغل بیشتری اجرا بدهد.
ساخت یک نرم افزار با مختصات و امکان های متنوع و زیاد واقعا وسوسه کننده می‌باشد؛ اما در عین موقتی هم می تواند مانع از این گردد که اپ تان به اندازه کافی بهتر باشد. شما بایستی قبل از هر چیز مطمئن شوید که اپ تان فقط یک کار می کند و آن عمل را هم به نحو احسن جاری ساختن می دهد.

چقدر مجال باید صرف نمائید؟ یک‌سری ساعت و حداکثر یک سری روز را به طراحی اپ خودتان اختصاص بدهید.
چقدر بایستی هزینه فرمائید؟ در‌این مرحله نیازی به هزینه کردن ندارید. از اتوماتیک و ورقه استفاده کنید.
یادتان باشد که نباید فقط روی ایده کشف کردن تمرکز نمائید. موفقیت نرم افزار شما با دو فاکتور ایده و اعمال عملی می‌گردد. در واقع اجرای ایده مهم تر از خود ایده می باشد. ایجاد کرد یک نرم افزار خوب واقعا مهم تر از پیدا کردن یک ایده بدون نقص و عالیست. پس صرفا روی جستن ایده متمرکز نشوید؛ چه بسا برای موفقیت به طبع مورد نیاز نیست ایده تان مخصوص باشد. اینکه چطور آن را اجرا و عملی می کنید اساسی می باشد.

۲- در زمینه ی اوضاع بازار مطالعه نمائید
معمولا توسط توسعه دهندگان نرم افزارهای گوناگون از رسیدگی کردن درباره حال و روز بازار برنامه چشم پوشی می کنند؛ البته باید بدانید که قسمت بخش مهمی از روند ساخت نرم افزار میباشد. با تحقیق کردن می توانید در وقت و انرژی تان صرفه جویی فرمائید.

خب، موقتی ممکن است با چنین سوالاتی مواجه شوید:

نرم افزار ها و رقبای جایگزین در بازار کدامند؟
مشتریان بالقوه چه می‌خواهند؟ نیازها و خواسته های آنها چیست؟
برای برنامه خودم چقدر بایستی دریافت کنم؟ کدام مدل تجاری از دیگر خوب میباشد؟
پژوهش کردن قبل از ساخت نرم افزار، شما را از اشتباهات نخستین دور می کند. با ایفا تحقیقات می‌توانید فرض ها مختلف را تایید و نیازهای مشتریان بالقوه را تحقیق نمائید.

دو نوع استیناف در بازار اپلیکیشن به طور ویژه ای می‌تواند به شما کمک کند:

بفهمید که رقبایتان چه اشتباهاتی مرتکب می گردند
بفهمید که آیا دیگران هم دنبال تشکیل داد اپلکیشنی مشابه با نرم افزار شما می باشند یا خیر
شما میتوانید ترازو تقاضا برای یک برنامه را قبل از ایجاد کرد آن تخمین بزنید. به دنبال ما دقیقاً روش استعمال از Google Trends و Keyword Planner را برای سنجش واحد سنجش تقاضای جانور برای یک نرم افزار بی آلایش لیست کارها به شما علامت میدهیم.

فهمیدن حیث و طریقه مشتریان هم به شما کمک خیلی زیادی می کنید. در اصطلاح می‌گویند که باید با کفش دیگر افراد روش بروید تا بفهمید چه رمانتیک دارا هستند. خیلی خب! شما هم این فعالیت را بکنید. به جای اینکه با خیال شل و ول جلوی کامپیوترتان بنشینید و تلاش نمائید نیازها و منظور های مشتریان را در نظر گرفتن بزنید، بیرون بروید و با مردم سخن کنید.

برنامه شما مختص چه افرادیست؟ این افراد چه خصوصیاتی دارا هستند؟ نرم‌افزار شما روی حل اختلال خاصی که کاربران با آن دست و پنجه نرم می کنند چه تاثیری دارااست؟ موقتا آنها چطور این مشکل را حل می کنند؟ شما با ایجاد کرد این برنامه دنبال ساخت چه تغییری میباشید؟

۱۲ نرم افزار دیدنی اندروید که می بایست نصب فرمایید

بر پایه ی تحقیقاتی که جاری ساختن می دهید می توانید مشکلی که قرار میباشد برنامه شما آن را حل کند و اینکه این مشکل قرار هست برای چه افرادی حل گردد را به روشنی تعریف و تمجید فرمایید. شما از این اطلاعات به کارگیری می‌کنید تا اپلیکیشنی بسازید که خدمات رسانی بهتری برای کاربرانش داشته باشد.

چقدر زمان بایستی صرف نمایید؟ برای ساخت فضای ایده پردازی، تعدادی روز را بدین شغل اختصاص بدهید.
چقدر می بایست هزینه نمائید؟ ی توانید این فعالیت را فارغ از هیچ هزینه ای اجرا بدهید یا پاره ای پول صرف ابزارهای ماهر فرمایید.
بعضی اوقات قصدتان این میباشد که یک برنامه صرفا برای خودتان بسازید. این شغل هم ایده خوبیست. می‌توانید برای لذت بردن از چنین تجربه ای بازرسی فرمائید، تمرین کنید و هر طور که خودتان صلاح میدانید اپلیکیشنتان را بسازید. عنایت شایستگی، تحقیق و دیدگاه را حداقل نگیرید!

۳- از اپلیکیشنتان موکاپ (Mockup) تهیه کنید
بهتر می باشد قبل از شروع تشکیل داد نرم‌افزار، از آن موکاپ تهیه فرمایید. موکاپ یک طرح کلی از اپ شماست که رابط کاربری (UI) و جریان آن را نشان می‌دهد.

در اینجا نمونه ای از موکاپ را مشاهده می‌کنید:

در تصویر بالا می بینید که من چطور سه رابط کاربری اساسی اپلیکیشنم که Crest نام دارااست را در موکاپ ترسیم کرده ام. این یک طرح کلی می باشد. میبیند؟

موکاپ مشتمل بر مورد ها زیر نمی‌شود:

ارکان ریز و جزئی رابط کاربری
شرایط دقیق موادتشکیل دهنده رابط کاربری
طرح ها و جلوه های رنگی بغرنج
در واقع یک موکاپ سوای اشاره به جزئیات غیر ضروری، به شما آرم می‌دهد که یک نرم افزار چطور فعالیت می کند. استفاده از موکاپ یک طرز کاربردی به جای شیوه زیباشناختی در طراحی نرم افزار شماست.

ضمن این، موکاپ بایستی جریانات و تعاملات نرم‌افزار شما را هم تعریف‌و‌تمجید کند. برای مثال بگوید که با زدن این دکمه چه اتفاقی می افتد؟ چطور می توان از صفحه A به ورقه B رسید؟ سلسله روندهای متفاوت در اپلیکیشن شما به چه نحو است؟

من توصیه می‌کنم از نرم‌افزار Balsamiq Mockups برای ساخت برنامه خودتان به کار گیری فرمایید. این برنامه شامل تعداد زیادی تمپلت رابط کاربری می‌باشد و تعادل خوبی بین کلیات و انعطاف پذیری ایجاد کرد می کند. من سالهاست که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنم. مطمئن باشید که نرم افزار بسیار خوبیست و بدردتان می خورد.

۱۲ نرم افزار رفیعتر ساخت فیلم کوتاه (در تلفن همراه اندروید)

وقتی در اکنون ایجاد کرد برنامه برای مشتری یا صاحبکار میباشید، تولید یک موکاپ فرصت نه برای نماد دادن فایده پایانی به آن ها قبل از ساخت اپلیکیشن میباشد. با استفاده از موکاپ میتوانید رابط کاربری نرم‌افزار را به مشتری یا صاحبکار آرم بدهید و به آن‌ها کمک فرمایید برنامه را پیش خودشان تجسم کنند. خود من به شخصه همیشه در جلسات فروش از موکاپ برای مشتریانم استفاده میکنم.

خلال این ساخت یک طرح کاربردی-فنی در کنار موکاپ ساختن هم ایده خوبیست. شما در این طرح بایستی سعی کلی نرم‌افزار را با لغات بی آلایش تعریف‌و‌تمجید نمائید. میتوانید کناره نویسی را در نرم افزار موکاپ جاری ساختن بدهید یا تنها یک فولدر متنی حاوی توضیحات درباره طرز کار اپلیکیشن ایجاد کرد کنید.

چقدر زمان باید صرف فرمایید؟ بسته به واحد سنجش پیچیدگی اپلیکیشنتان، از چندین روز تا یکی دو هفته باید وقت بگذارید.
چقدر بایستی هزینه کنید؟ برنامه Balsamiq Mockups 3 for Desktop، ۸۹ دلار ارزش داراست؛ البته خب، واقعا ارزشش را دارد!
از ایجاد کرد موکاپ چشم پوشی نکنید. موکاپ به شما کمک می کند تا اشتباهات اصلی مربوط به رابط کاربری اپلیکیشن را در همان روند اولیه برطرف فرمائید. علاوه بر این به کارگیری از موکاپ روشی خوب برای ارائه کارتان به دسته، مشتری و یا کارفرماست.

۴- طراحی گرافیکی اپ تان را اعمال بدهید
فعلا که پروژه تان در اکنون شکل گیری میباشد وقت آن رسیده که برای اپلیکیشن خودتان یک طرح گرافیکی ساخت نمایید. طراحی شما باید مشمول جزئیات بصری پیکسلی، جلوه های گرافیکی، جزئیات تصویری و گاهی برنامه خردسالان ها و طراحی حرکات باشد.

من دو نحوه را برای ساخت طرح گرافیکی اپ پیشنهاد می‌کنم:

۱- خودتان با به کارگیری از یک تمپلت گرافیکی این فعالیت را ایفا بدهید

۲- یک طراح گرافیک استخدام فرمائید

طراحان گرافیک ماهر سالها مشغول شغل و تمرین میباشند. در واقع یک طراح گرافیک بهتر میتواند صد بهتر از یک طراح بی تجربه مثل خود شما (با فرض اینکه گسترش دهنده میباشید) عمل را اعمال بدهد.

شما به عنوان یک توسعه و گسترش دهنده نرم افزار باید مطابق نقاط قوت خود کار فرمائید. این مساله به معنای برون سپاری کارهاییست که در آن ها مهارت خاصی ندارید. برای استخدام یک طراح گرافیک حرفه ای می‌توانید از سیستم دلیل هایی مانند Upwork یا Toptal استعمال فرمایید.

تشکیل داد پادکست آموزشی صوتی (پروسه و طرز جاری ساختن)

در‌حالتی که هم می‌خواهید خودتان به تنهایی این فعالیت را ایفا بدهید از منابع موجود فایده بگیرید. برای صرفه جویی در وقتتان پیشنهاد میکنیم از الگوی طراحی منحصربه‌فرد اپ های آی او اس به کارگیری نمائید. می‌توانید برای طراحی کارتان از تمپلت های فراهم استعمال کنید و آن‌گاه آنان‌را به شکلی که می خواهید سفارشی نمایید.

در اینجا یک نمونه طراحی گرافیکی اپ در اپ Sketch را مشاهده می کنید:

برای تشکیل داد اپ چه شغل بایستی کرد؟
۱- ایده نرم‌افزار خودتان را ترسیم نمائید
تشکیل داد هر اپ و اپلیکیشنی با یک ایده آغاز می شود. لزومی ندارد این ایده قطعا خیلی والا، خلاقانه و یا خیلی چشمگیر باشد. صرفا باید ایده تان به اندازه کافی بهتر و مناسب باشد.

او‌لین کاری که بایستی بکنید این است که ایده آیتم نظرتان را روی کاغذ ترسیم فرمائید. هدف از این عمل، ملموس کردن این ایده میباشد. قبل از آغاز تشکیل داد نرم افزار، شما می بایست این نرم‌افزار و خصوصیات آن را معین کنید؛ به همین سادگی!

طراحی اپلیکیشن در مشهد

با این برنامه معمولی، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین مشی روز، هم‌زمان تقویت خیال، فراگیری تصویری با کمترین قیمت ممکن!

برای ترسیم ایده تان به ابزار و وسایل خاصی نیاز ندارید. یک اتومات و دفترچه یادداشت بردارید و شروع فرمایید. شما باید اپلیکیشن آیتم نظرتان را روی شیت طراحی نمائید، لیستی از ویژگی های آن تهیه و تنظیم نمایید و ببینید این ایده روی شیت جان می‌گیرد یا نه؟

در کدام تارنما ها تبلیغ کنیم؟

به عکس های پایین نگاه فرمائید. اینها نمونه هایی از طرح های اول ای می باشند که من قبل از ایجاد کرد نرم افزار روی کاغذ ترسیم کرده ام:

من دوست داشتم قابلیت ها و ویژگی های اپلیکیشنم را به دو مجموعه “ویژگی های ضروری” و “ویژگی های خوب” تقسیم بندی کنم. ویژگی های ضروری همان امکان هایی میباشند که نرم‌افزار شما به طبع باید آنها را داشته باشد و در واقع فارغ از آنها کاری از پیش نمی توفیق. ویژگی های بهتر هم قابلیت هایی می باشند که حیاتی و ضرروی نیستند؛ البته وجودشان سبب ساز افزایش کارآمدی و بهبود کیفیت اپلیکیشن میشود.

موقع تشکیل داد برنامه می بایست مجموع تلاشتان را بکنید که نرم افزار تان حداقل های لازم را داشته باشید. نسخه اولیه برنامه شما دستکم فرآورده قابل پذیرش (MVP) نام دارد و معمولی ترین ورژن برنامه شماست. وقتی روی مهمترین چیزها تمرکز میکنید، فرآیند بسط اپ شما سرعت می گیرد و اپلیکیشنتان را در قبال عقب ماندگی ها مقاوم تر میکنید.

ممکن است در جریان ایجاد کرد اپلیکیشن سوالات تحت به ذهنتان خطور کنند:

از چه ویژگی هایی میتوانید چشم پوشی نمایید؟
کدام امکان مخصوص و پول ساز می‌باشد؟
آیا ویژگی هایی وجود دارا‌هستند که سبب شوند اپلیکیشن شما خیلی زود شکل بگیرد یا فرایند ایجاد کرد آن را کند کنند؟
به طور کلی یک نرم افزار عالی بایستی بتواند یک کار به خصوص را به نه اعمال بدهد. به مثال های زیر دقت فرمائید:

یک نرم‌افزار یادداشت برداری مثل اپلیکیشن Bear، برای یادداشت برداری بسیار عالی و مناسب است.
یک نرم‌افزار حمل و نقل مثل Uber، به افراد امداد می کند از نقطه A به B بروند. سایر قابلیت های نرم افزار در سکو دوم التفات دارا هستند.
یک اپلیکشن بازی مثل اپلیکیشن Two Dots برای مشغول کردن افراد طراحی شد‌ه‌است و قرار نیست شغل بیشتری اجرا بدهد.
ساخت یک نرم افزار با مختصات و امکان های متنوع و زیاد واقعا وسوسه کننده می‌باشد؛ اما در عین موقتی هم می تواند مانع از این گردد که اپ تان به اندازه کافی بهتر باشد. شما بایستی قبل از هر چیز مطمئن شوید که اپ تان فقط یک کار می کند و آن عمل را هم به نحو احسن جاری ساختن می دهد.

چقدر مجال باید صرف نمائید؟ یک‌سری ساعت و حداکثر یک سری روز را به طراحی اپ خودتان اختصاص بدهید.
چقدر بایستی هزینه فرمائید؟ در‌این مرحله نیازی به هزینه کردن ندارید. از اتوماتیک و ورقه استفاده کنید.
یادتان باشد که نباید فقط روی ایده کشف کردن تمرکز نمائید. موفقیت نرم افزار شما با دو فاکتور ایده و اعمال عملی می‌گردد. در واقع اجرای ایده مهم تر از خود ایده می باشد. ایجاد کرد یک نرم افزار خوب واقعا مهم تر از پیدا کردن یک ایده بدون نقص و عالیست. پس صرفا روی جستن ایده متمرکز نشوید؛ چه بسا برای موفقیت به طبع مورد نیاز نیست ایده تان مخصوص باشد. اینکه چطور آن را اجرا و عملی می کنید اساسی می باشد.

۲- در زمینه ی اوضاع بازار مطالعه نمائید
معمولا توسط توسعه دهندگان نرم افزارهای گوناگون از رسیدگی کردن درباره حال و روز بازار برنامه چشم پوشی می کنند؛ البته باید بدانید که قسمت بخش مهمی از روند ساخت نرم افزار میباشد. با تحقیق کردن می توانید در وقت و انرژی تان صرفه جویی فرمائید.

خب، موقتی ممکن است با چنین سوالاتی مواجه شوید:

نرم افزار ها و رقبای جایگزین در بازار کدامند؟
مشتریان بالقوه چه می‌خواهند؟ نیازها و خواسته های آنها چیست؟
برای برنامه خودم چقدر بایستی دریافت کنم؟ کدام مدل تجاری از دیگر خوب میباشد؟
پژوهش کردن قبل از ساخت نرم افزار، شما را از اشتباهات نخستین دور می کند. با ایفا تحقیقات می‌توانید فرض ها مختلف را تایید و نیازهای مشتریان بالقوه را تحقیق نمائید.

دو نوع استیناف در بازار اپلیکیشن به طور ویژه ای می‌تواند به شما کمک کند:

بفهمید که رقبایتان چه اشتباهاتی مرتکب می گردند
بفهمید که آیا دیگران هم دنبال تشکیل داد اپلکیشنی مشابه با نرم افزار شما می باشند یا خیر
شما میتوانید ترازو تقاضا برای یک برنامه را قبل از ایجاد کرد آن تخمین بزنید. به دنبال ما دقیقاً روش استعمال از Google Trends و Keyword Planner را برای سنجش واحد سنجش تقاضای جانور برای یک نرم افزار بی آلایش لیست کارها به شما علامت میدهیم.

فهمیدن حیث و طریقه مشتریان هم به شما کمک خیلی زیادی می کنید. در اصطلاح می‌گویند که باید با کفش دیگر افراد روش بروید تا بفهمید چه رمانتیک دارا هستند. خیلی خب! شما هم این فعالیت را بکنید. به جای اینکه با خیال شل و ول جلوی کامپیوترتان بنشینید و تلاش نمائید نیازها و منظور های مشتریان را در نظر گرفتن بزنید، بیرون بروید و با مردم سخن کنید.

برنامه شما مختص چه افرادیست؟ این افراد چه خصوصیاتی دارا هستند؟ نرم‌افزار شما روی حل اختلال خاصی که کاربران با آن دست و پنجه نرم می کنند چه تاثیری دارااست؟ موقتا آنها چطور این مشکل را حل می کنند؟ شما با ایجاد کرد این برنامه دنبال ساخت چه تغییری میباشید؟

۱۲ نرم افزار دیدنی اندروید که می بایست نصب فرمایید

بر پایه ی تحقیقاتی که جاری ساختن می دهید می توانید مشکلی که قرار میباشد برنامه شما آن را حل کند و اینکه این مشکل قرار هست برای چه افرادی حل گردد را به روشنی تعریف و تمجید فرمایید. شما از این اطلاعات به کارگیری می‌کنید تا اپلیکیشنی بسازید که خدمات رسانی بهتری برای کاربرانش داشته باشد.

چقدر زمان بایستی صرف نمایید؟ برای ساخت فضای ایده پردازی، تعدادی روز را بدین شغل اختصاص بدهید.
چقدر می بایست هزینه نمائید؟ ی توانید این فعالیت را فارغ از هیچ هزینه ای اجرا بدهید یا پاره ای پول صرف ابزارهای ماهر فرمایید.
بعضی اوقات قصدتان این میباشد که یک برنامه صرفا برای خودتان بسازید. این شغل هم ایده خوبیست. می‌توانید برای لذت بردن از چنین تجربه ای بازرسی فرمائید، تمرین کنید و هر طور که خودتان صلاح میدانید اپلیکیشنتان را بسازید. عنایت شایستگی، تحقیق و دیدگاه را حداقل نگیرید!

۳- از اپلیکیشنتان موکاپ (Mockup) تهیه کنید
بهتر می باشد قبل از شروع تشکیل داد نرم‌افزار، از آن موکاپ تهیه فرمایید. موکاپ یک طرح کلی از اپ شماست که رابط کاربری (UI) و جریان آن را نشان می‌دهد.

در اینجا نمونه ای از موکاپ را مشاهده می‌کنید:

در تصویر بالا می بینید که من چطور سه رابط کاربری اساسی اپلیکیشنم که Crest نام دارااست را در موکاپ ترسیم کرده ام. این یک طرح کلی می باشد. میبیند؟

موکاپ مشتمل بر مورد ها زیر نمی‌شود:

ارکان ریز و جزئی رابط کاربری
شرایط دقیق موادتشکیل دهنده رابط کاربری
طرح ها و جلوه های رنگی بغرنج
در واقع یک موکاپ سوای اشاره به جزئیات غیر ضروری، به شما آرم می‌دهد که یک نرم افزار چطور فعالیت می کند. استفاده از موکاپ یک طرز کاربردی به جای شیوه زیباشناختی در طراحی نرم افزار شماست.

ضمن این، موکاپ بایستی جریانات و تعاملات نرم‌افزار شما را هم تعریف‌و‌تمجید کند. برای مثال بگوید که با زدن این دکمه چه اتفاقی می افتد؟ چطور می توان از صفحه A به ورقه B رسید؟ سلسله روندهای متفاوت در اپلیکیشن شما به چه نحو است؟

من توصیه می‌کنم از نرم‌افزار Balsamiq Mockups برای ساخت برنامه خودتان به کار گیری فرمایید. این برنامه شامل تعداد زیادی تمپلت رابط کاربری می‌باشد و تعادل خوبی بین کلیات و انعطاف پذیری ایجاد کرد می کند. من سالهاست که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنم. مطمئن باشید که نرم افزار بسیار خوبیست و بدردتان می خورد.

۱۲ نرم افزار رفیعتر ساخت فیلم کوتاه (در تلفن همراه اندروید)

وقتی در اکنون ایجاد کرد برنامه برای مشتری یا صاحبکار میباشید، تولید یک موکاپ فرصت نه برای نماد دادن فایده پایانی به آن ها قبل از ساخت اپلیکیشن میباشد. با استفاده از موکاپ میتوانید رابط کاربری نرم‌افزار را به مشتری یا صاحبکار آرم بدهید و به آن‌ها کمک فرمایید برنامه را پیش خودشان تجسم کنند. خود من به شخصه همیشه در جلسات فروش از موکاپ برای مشتریانم استفاده میکنم.

خلال این ساخت یک طرح کاربردی-فنی در کنار موکاپ ساختن هم ایده خوبیست. شما در این طرح بایستی سعی کلی نرم‌افزار را با لغات بی آلایش تعریف‌و‌تمجید نمائید. میتوانید کناره نویسی را در نرم افزار موکاپ جاری ساختن بدهید یا تنها یک فولدر متنی حاوی توضیحات درباره طرز کار اپلیکیشن ایجاد کرد کنید.

چقدر زمان باید صرف فرمایید؟ بسته به واحد سنجش پیچیدگی اپلیکیشنتان، از چندین روز تا یکی دو هفته باید وقت بگذارید.
چقدر بایستی هزینه کنید؟ برنامه Balsamiq Mockups 3 for Desktop، ۸۹ دلار ارزش داراست؛ البته خب، واقعا ارزشش را دارد!
از ایجاد کرد موکاپ چشم پوشی نکنید. موکاپ به شما کمک می کند تا اشتباهات اصلی مربوط به رابط کاربری اپلیکیشن را در همان روند اولیه برطرف فرمائید. علاوه بر این به کارگیری از موکاپ روشی خوب برای ارائه کارتان به دسته، مشتری و یا کارفرماست.

۴- طراحی گرافیکی اپ تان را اعمال بدهید
فعلا که پروژه تان در اکنون شکل گیری میباشد وقت آن رسیده که برای اپلیکیشن خودتان یک طرح گرافیکی ساخت نمایید. طراحی شما باید مشمول جزئیات بصری پیکسلی، جلوه های گرافیکی، جزئیات تصویری و گاهی برنامه خردسالان ها و طراحی حرکات باشد.

من دو نحوه را برای ساخت طرح گرافیکی اپ پیشنهاد می‌کنم:

۱- خودتان با به کارگیری از یک تمپلت گرافیکی این فعالیت را ایفا بدهید

۲- یک طراح گرافیک استخدام فرمائید

طراحان گرافیک ماهر سالها مشغول شغل و تمرین میباشند. در واقع یک طراح گرافیک بهتر میتواند صد بهتر از یک طراح بی تجربه مثل خود شما (با فرض اینکه گسترش دهنده میباشید) عمل را اعمال بدهد.

شما به عنوان یک توسعه و گسترش دهنده نرم افزار باید مطابق نقاط قوت خود کار فرمائید. این مساله به معنای برون سپاری کارهاییست که در آن ها مهارت خاصی ندارید. برای استخدام یک طراح گرافیک حرفه ای می‌توانید از سیستم دلیل هایی مانند Upwork یا Toptal استعمال فرمایید.

تشکیل داد پادکست آموزشی صوتی (پروسه و طرز جاری ساختن)

در‌حالتی که هم می‌خواهید خودتان به تنهایی این فعالیت را ایفا بدهید از منابع موجود فایده بگیرید. برای صرفه جویی در وقتتان پیشنهاد میکنیم از الگوی طراحی منحصربه‌فرد اپ های آی او اس به کارگیری نمائید. می‌توانید برای طراحی کارتان از تمپلت های فراهم استعمال کنید و آن‌گاه آنان‌را به شکلی که می خواهید سفارشی نمایید.

در اینجا یک نمونه طراحی گرافیکی اپ در اپ Sketch را مشاهده می کنید:

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 575
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 58
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 78
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 171
  • بازدید ماه : 915
  • بازدید سال : 6347
  • بازدید کلی : 32549
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه