loading...

مقالات طراحی اپ موبایل

بازدید : 13
يکشنبه 16 بهمن 1401 زمان : 10:34


سبک درآمدی چیست و چه اهمیتی در بیزنس شما داراست؟
برخی از تکنیک­‌ها میباشند که به­‌کارگیری آن ها خیال و خاطر صاحبان حصول‌و‌کار را از بابت درآمد و سوددهی شل می‌نمایند؛ از طرفی اگر از آن‌ها به‌تیتر یک مالک دستیابی‌و‌عمل به کارگیری نکنید در حق خودتان ظلم کرده‌­اید. یک کدام از این‌راه‌­ها استفاده از سبک درآمدی میباشد که در‌این نصیب در زمینه‌ی آن توضیح می­‌دهیم.
فرض نمائید که شما یک استخراج و کاری طرز انداخته‌­اید. شاید در یکسری ماه نخستین کارتان بگیرد و همگی چیز گل و بلبل باشد، البته آیا تامل ماه­‌ها یا این که سال­‌های بعد از آن را کرده­‌اید؟
هر چقدر هم که درآمدتان خوب باشد، بالاخره احتمال داراست که روزی به نقص‌ مالی بخورید. حالت اقتصادی هیچوقت یکسان وجود ندارد، براین اساس بایستی به یک درآمد استوار برسید.
پرسش اساسی این است که در بیزنس از چه روشی می­‌اقتدار برای کسب درآمد استفاده نمود؟
اینجا میباشد که استفاده از سبک درآمدی بیزنس مداقه پیدا می­‌نماید. این سبک دقیقاً به­‌مراد نگهبانی هزینه‌­های دستیابی و امور و مدیریت منابع درآمد به کار گیری می­‌گردد. یعنی شما مجموع راه‌های مطلوب برای کسب درآمد را پیدا نمایید و به­‌یاری استراتژی­‌های گوناگون آنان را رئیس فرمائید.
این مورد را هم به­‌خیال و خاطر داشته باشید که سبک درآمدی با سبک بیزنس مختلف می‌باشد. سبک درآمدی صرفا به شما یاری می­‌نماید تا از راه­‌های متنوع کسب درآمد نمائید. ولی سبک بیزنس جامع­‌خیس بوده و به­‌طور کلی مشتمل بر تمام ساختارها و روش‌­هایی میباشد که کسب و کارتان برپایۀ آن ها اداره می‌­خواهد شد. پس این دو زمینه را باهم نادرست نگیرید.
بگذریم؛
ابداً چرا می بایست سبک درآمدی داشت؟
زیرا به خودمان مغرور می‌شویم! فکر‌می‌کنیم که خداروشکر درآمد خیر دارم پس اصلاً چه نیازی به سبک درآمدی و این قصه­‌هاست؟ آنفدر عالی و خفن هستم که اصلاً نیازی به این امور نمیبینم.
صحیح همینجا غلط می کنیم!
خطا این میباشد که اثر سبک درآمدی را بدون شوخی نمی­‌گیریم. این سبک می­‌تواند درآمد کسب و کار را چند موازی نماید، از کاهش درآمد هم هجران نماید.
به عنوان مثال شخصی که پاره ای از سرمایه خویش را صرف تشکیل داد برنامه می­‌نماید، مطلقا می بایست یک سبک درآمدی برای اپلیکیشن خویش در لحاظ بگیرد، وگرنه طولی نمی­‌کشد که مجموع سرمایه‌­اش را از دست بدهد.
این پاراگراف دارای شهرت را به­‌خیال بسپرید که مدام با داشتن یک سبک درآمدی بهتر پیروز نمی­‌گردید، ولی با نداشتن آن حتما با باخت مواجه می‌­گردید.
حتی افرادی که به­‌تیتر انجمن خیرین برای یاری به عموم گردآوری می­‌شوند هم بایستی از این طرز استعمال نمایند. در غیر این شکل دیده بر هم بگذارند امداد­های مالی خرج گردیده‌­اند و صرفا خیرین می‌­مانند و انجمن بی­‌پولشان!!!!!
گونه های سبک درآمدی؛ به همراه مزایا و معایب هر یک
سبک­‌های درآمدی بسیار متنوع میباشند که هر یک از آنها بسته به شرایط مالی و خصوصیت­‌های استخراج و کارتان، می­‌توانند تعیین خیر باشند. یک برگه و خودکار بردارید و ادامۀ مقاله را بخوانید. وهله شما رسیده!
سبک درآمدی تبلیغاتی
هنگام استفاده از یک برنامه یا این که تارنما با تبلیغ­‌های متعدد روبه رو گردیده‌اید؛ احتمالاً کمی هم روی مخ‌تان بود. ولی الان داستان مختلف است. اکنون دیگر قرار هست به‌این موضوع از دید صاحب و مالک کسب و کار نگاه نمایید.
یک کدام از معمولی‌­ترین طرز­‌های کسب درآمد اخذ تبلیغات است. صاحبان بیزنس که به‌­دنبال راهی برای ارتقا درآمد می­‌گردند، پیش خویش می­‌گویند که چه انتخابی عالی از سبک درآمدی تبلیغاتی! این سبک هم پربازده و هم شل و ول میباشد به همین عامل، رایج­‌ترین و شل­‌ترین نوع سبک درآمدی شناخته گردیده‌است.
یوتیوب نمونه پر‌نور همین سبک درآمدی است. اخبارش از هر جهت به گوش میرسد که فلان فرد با یکسری میلیون بازدیدکننده، پردرآمدترین یوتیوبر سال معرفی گردیده‌است. یوتیوب این مقدار پول را از تبلیغات به‌دست می‌آورد.
البته تبلیغات مدام هم پربازده وجود ندارد. خودتان چند دفعه یک اپ یا این که وبسایت را به‌خاطر تبلیغاتش رها کردید؟
یکی معایب تبلیغات، آزاردهنده بودن آن برای مخاطبان میباشد. این قضیه برخی مواقع به ضرر شما تمام می گردد. به این شکل که مخاطب با دیدن تبلیغات زیاد، آزرده می­‌گردد و دیگر برای رفع نیازهایش به سراغ تجارت شما نمی­‌آید.

غیروابسته از آن برای اینکه از این شیوه به درآمد خیر برسید باید میلیون­‌ها استفاده کننده داشته باشید، که جذب این تعداد استفاده کننده شغل سادگی وجود ندارد.

سبک درآمدی متعلق
کسی وجود ندارد که پیش از خرید آنلاین یک جنس در ارتباط آن تحقیق نکند. به عنوان مثال فردی که می‌­خواهد به­‌شکل اینترنتی یک قهوه­‌ساز بخرد، به طبع پیش از پیشنهاد نظر ها متعدد را می­‌خواند تا مطمئن گردد این وسیله چگونگی و کوشش ما یحتاج را داراست.

شما می­‌توانید از این شرایط به­‌تیتر یک طرز برای کسب درآمد به کار گیری کنید. به­‌این شکل که تولیدات یک کمپانی را آیتم عیب گیری و پژوهش قرار می­‌دهید و پیوند­‌های مرتبط با خرید آن تولیدها را تبلیغ می­‌نمائید. در پایان باتوجه به تعداد محصولاتی که از روش شما فروش رفته، از آن کمپانی کمیسیون اخذ می­‌نمائید.

بدین روش سبک درآمدی متعلق می­‌گویند که می­‌توانید در کنار سبک درآمدی تبلیغات یا این که به­‌طور غیر وابسته، از آن استعمال فرمائید. اما درآمدی که از این روش به­‌دست می­‌آورید خیلی بیشتر از طریق تبلیغات است.

این نکته را هم در لحاظ داشته باشید که سبک درآمدی متعلق، درآمد شمارا باتوجه به مسئله حصول و کارتان محصور می­‌نماید. همینطور می بایست مخاطبان متعددی داشته باشید تا بتوانید به­‌کمک این سبک به درآمد قابل قبولی برسید.

سبک درآمدی اشتراک
یکی از شایسته ترین نحوه‌­های کسب درآمد برای کسب و کارهایی که در امر ساخت‌و‌ساز محتوا یا این که ارائه سرویس ها شغل دارا هستند، سبک درآمدی حق عضویت یا این که اشتراک است.

با استفاده از این راه، شما به­‌جای این که محتوای خویش را به­‌طور بدون نقص به­‌فروش برسانید، هزینه مقداری از مشتریان اخذ می­‌نمایید، تا آن‌ها اذن دسترسی و استعمال از محتوای شما در طولانی زمان را داشته باشند.

کلید توفیق در استفاده از این سبک درآمدی، آن میباشد که به­‌مکان یافت کردن مشتریان نو، تمرکز خویش را بر حفظ مشتریان فعلی بگذارید. زیرا در‌صورتی‌که نرخ مشتریانی که اشتراک خویش را کنسل می­‌نمایند، از نرخ مشتریان اثبات کمتر شود، وضعیت مالی رنج به‌­وجود می­‌آید.

مراقبت تعداد مشتریانی که حق عضویت دارا‌هستند کمی طاقت فرسا میباشد، ولی به این موضوع تصور کنید که با رعایت این نکته شما یک منبع درآمد اثبات و پربازده خواهید داشت.

سبک درآمدی مبتنی بر تقاضا
درین سبک درآمدی، شما به ازای هر توشه تقاضا و به کار گیری مشتریان از سرویس ها یا این که مال­‌تان، از آنان هزینه اخذ می­‌نمایید.

برخلاف سبک درآمدی اشتراک که در آن اذن دسترسی در زمانبر مجال وجود دارد، در‌این سبک تعداد دفعاتی که یک جنس در اختیار مشتری قرار می­‌گیرد محصور میباشد.

از جمله، در یک اپ تماشای آنلاین فیلم و سریال، برای هربار دیدن یک فیلم یا این که یک بخش از سریال بایستی هزینه آن را بپردازید.

یکی‌از مهم‌ترین مزایای این سبک درآمدی آن میباشد که صاحبان بیزنس می­‌توانند به­‌راحتی دوست داستنی­‌ترین محصولات یا این که سرویس ها گزینه به کارگیری مشتریان را تفحص کرده و بیشتر در به عبارتی گزینه سرمایه‌­گذاری نمایند.

سبک درآمدی فریمیوم
سبک درآمدی فریمیوم به­‌سیرتکامل‌­ای میباشد که شما بخشی از سرویس ها خویش را به‌­شکل بدون‌پول ارائه می­‌دهید، ولی اساسی­‌ترین نیاز یوزرها را شناسایی کرده و در ازای رفع آن نیاز پول اخذ می­‌نمایید.

برای مثال، نرم افزار لینکدین که در دو ورژن پریمیوم (پرداختی) و فریمیوم (بدون‌پول) مو جود است. ورژن مبلغی این اپ قابلیت و امکان­‌های متعددی دارد که یوزرها بی آلایش نمی‌­توانند از آن استفاده نمایند.

مزیت سبک درآمدی فریمیوم این میباشد که مخاطبان چشمه‌­ای از سرویس ها و تولیدات شما‌را می­بینند و تشویق می­‌شوند که برای ورژن بی نقص آن پول بپردازند.

البته می بایست درنظر داشته باشید که‌این سبک درآمدی یه خرده مجال­‌بر میباشد. یعنی برای جذب کاربر و تشویق وی برای خرید تولید ها مبلغی به مجال و سرمایه متعددی نیاز دارید.

سبک درآمدی درآمدزایی پیش از هزینه
مسلما الان از خویش می­‌پرسید که مگر همچین چیزی ممکن میباشد؟ آری، شما می‌­توانید پیش از صرف هزینه، درآمد استحصال نمائید. درواقع، این راه یکی از محبوب­‌ترین سبک­های درآمدی می باشد.

از جمله، یک کمپانی ایجاد کرد مبلمان در چین، به اسم My Fab اعلام کرده که مشتریان می­‌توانند مبلمان گزینه دلخواه خودشان را پیاده سازی نمایند. اما نکته قابل توجه این هست که آنان بایستی برای توصیه مبلمانی که پیاده سازی کرده‌­اند، پولی را بپردازند.

بدین روش، درآمدزایی پیش از هزینه می­‌گویند که به شما کمک می­‌نماید فارغ از نیاز به سرمایه اولیه زیاد، حصول و کارتان را رونق دهید. همینطور این طریق باعث می­‌خواهد شد که سرمایه شما همواره درحال گردش باشد و معیار پول غیرقابل دسترس کمتر گردد.

چه نوع سبک درآمدی برای بیزنس خودم گزینش کنم؟
تعیین سبک درآمدی مطلوب برای استخراج وکارتان، به­‌خصوص در شرایطی‌که استارتاپ میباشید، بسیار اصلی هست، زیرا اثر مستقیم بر توفیق یا این که عدم توفیق شما داراست.

سبک­های درآمدی تعداد متعددی دارا هستند و هیچ زمان نمی­‌قدرت به­‌طور قطعی اظهار‌کرد که چه سبک درآمدی برای چه استحصال و کاری مطلوب می باشد. ولی درین قسمت نکاتی را می­‌گوییم که تعیین را برای شما وا رفته­‌خیس می‌­نماید.

او‌لین نکته­‌ای که برای گزینش سبک درآمدی بایستی در حیث داشته باشید، این میباشد که شایسته ترین نوع آن ها، سبک­‌هایی هستند که با ایده دستیابی و کارتان منطبق دارند.
از جمله، فرض فرمائید که شما قصد دارید یک مارک ساخت فرمائید و تولیدات یا این که سرویس ها منحصر مارک خویش را ارائه ­دهید. در‌این‌حالت‌ منطقی وجود ندارد که سرویس ها یا این که تولیدات برندهای دیگر را تبلیغ فرمایید. کاری که بایستی بکنید این است که تعداد مشتریان ویژه مارک خویش را ارتقا دهید که‌این گزینه به­‌کمک سبک درآمدی متعلق واقعه نمی­‌افتد.

به­‌خیال داشته باشید که هیچ سبک درآمدی منحصربه‌فرد کسب و کار شما نیست، پس به یک نوع سبک درآمدی قانع نشوید. پربازده­‌ترین سبک­‌های درآمدی که با تجارت شما سازگار هستند را پیدا فرمایید تا چند منبع درآمد داشته باشید.
در‌صورتی‌که می­‌بینید که یک بیزنس با استفاده از یک سبک درآمدی معلوم به توفیق رسیده است، تلاش نکنید که از آن پیروی فرمائید. زیرا توفیق یک کسب و کار به­‌وسیله یک سبک درآمدی به­‌معنای آن وجود ندارد که استحصال و شغل های دیگر هم با استعمال از آن سبک مسلما موفق می‌­شوند.
برای پیاده­‌سازی سبک درآمدی دستیابی و کارتان، خلاقیت به­‌خرج دهید. به طریق‌­های تکراری کفایت نکنید و سبک­‌های درآمدی متبوع خویش را به طریق­‌های خلاقانه و تازه به­‌کار بگیرید.
هیچ‌وقت فارغ از داشتن یک سبک درآمدی استحصال و کارتان را پیش نبرید. همان طور که در اولیه این نوشته‌ی‌علمی توضیح دادیم، داشتن یک سبک درآمدی ضروری میباشد. درنهایت درصورتی که برای تعیین سبک درآمدی مطلوب با دستیابی وکارتان مطمئن نبودید، شایسته ترین آیتم جانور را انتخاب نمایید و نگران نباشید؛ زیرا در مسیر بیزنس هم می­‌توانید سبک­‌های درآمدی گوناگون را آزمون نمایید و شایسته ترین­‌ها را در لحاظ بگیرید. نکته حائض اهمیت این میباشد که بیزنس شما نباید هرگز بدون سبک درآمدی باشد.
تعیین سبک درآمدی برای برنامه
یکی از مهمترین چالش­‌ها برای ساخت و ساز تجارت از روش اپ، گزینش سبک درآمدی مطلوب هست. مسلما هنگامی شما یک‌سری میلیون تومان صرف پیاده سازی نرم افزار می­‌نمائید، انتظار دارید که آن مقدار پول جایگزین گردد، که‌این قضیه تنها با داشتن یک سبک درآمدی مطلوب حادثه می­‌افتد.

به­‌طور کلی سبک­‌های درآمدی اپ­‌ها به 4 تیم تقسیم می­‌شوند:

سبک درآمدی مجانی (Free Model): با به کارگیری از این سبک هیچ سودی اخذ نخواهید کرد و بایستی از روش روش­‌های دیگر کسب درآمد نمایید.
سبک درآمدی فریمیوم (Freemium Model): درین سبک بخشی از تجهیزات نرم‌افزار به­‌شکل مجانی در اختیار یوزرها قرار می­‌گیرد و درآمد شما از قسمت دیگر نرم افزار که به­‌شکل مبلغی در نظر گرفته گردیده به­‌دست می­‌آید.
سبک پیمیوم (Paymium Model): یوزرها برای استعمال از نرم افزار و بعد برای دسترسی به تجهیزات بیشتر می بایست کمی پول بپردازند.
سبک پرداخت (Pay Model): یوزرها تنها برای ورود به اپ و استعمال از آن باید هزینه نمایند یعنی با پرداخت اولیه به کل تجهیزات اپ دسترسی پیدا می­‌نمایند. این نوع اپلیکیشن­‌ها معمولا به­‌شکل نرم افزار­‌های مبلغی شناخته گردیده‌­اند.
این 4 سبک، مهم­‌ترین سبک­‌های درآمدی برای نرم افزار میباشد. به‌­طوری که مسلما برای ساخت نرم افزار، می بایست یکی از این 4 نوع را در حیث داشته باشید.

البته همان طور که گفتیم، شما می­‌توانید از یک‌سری سبک درآمدی به‌­طور همزمان استعمال نمایید تا درآمدتان افزایش پیدا نماید. برای مثال در صورتی‌که سبک درآمدی فریمیوم را برای نرم افزار خویش گزینش کرده‌اید، می­‌توانید از سبک تبلیغاتی هم که در قسمت­‌های پیشین توضیح دادیم، به­‌تیتر یک منبع درآمد استفاده نمائید.

نکته قابل توجه برای تعیین سبک درآمدی مطلوب، این میباشد که شما پیش از هرچیزی باید تکلیف کسب و کارتان را پر‌نور فرمایید. از خویش بپرسید که مقصود اینجانب از ایجاد کرد این نرم افزار چیست؟ آیا تجارت اینجانب مشمول یک بازار جهانی می­‌گردد یا این که یک بازار خرد­خیس؟

پس از اینکه مقصود خویش را معلوم کردید، فعلا باید مشاهده کنید که تشکیل داد نرم افزار چقدر هزینه برداشته و با چه سبک درآمدی می‌­قدرت آن را جبران کرد و به منفعت رسید؟

در صورتی‌که بازار بیزنس شما بسیار داغ است و رقبای متعددی دارید، شایسته ترین سبک درآمدی برای تجارت شما، سبک فریمیوم است. با به کار گیری از این‌شیوه شما یک گام از رقبای خویش جلو زده‌اید، زیرا به یوزرها اذن می­‌دهید تا بخشی از تجهیزات نرم افزار­‌تان را آزمایش نمایند و با خیال ریلکس برای آیتم­‌های بیشتر، پول بپردازند.

ولی در حالتی که که نرم افزار شما محتوای خاصی ارائه می­‌دهد و کاربرد آن برای مخاطبان هویدا می باشد، می‌­توانید از سبک پیمیوم استعمال کنید. اگر هم که درنگ می­‌کنید یوزرها با یک توشه پرداخت هزینه، دیگر نیازی به دسترسی­‌های بیشتر ندارند، سبک پرداختی شایسته ترین گزینه میباشد.

پس تا اینجا فهمیدیم که تعیین سبک درآمدی مطلوب کاملا به نوع اپ­ و بازار کسب و کارتان بستگی دارااست که شما بایستی با پیش گویی تمام جوانب، شایسته ترین سبک­‌ها را تعیین کنید.

بعداز تعیین سبک درآمدی، گفت و گو نرخ‌گذاري مطرح می‌باشد. اینکه بر چه اصلی باید بها­‌گذاری کنیم و چه استراتژی­‌هایی می بایست به­‌شغل بگیریم؟

مدام به‌­خاطر داشته باشید که در‌صورتی‌که ارزش بالا گزینش فرمایید و روی آن تخفیف بگذارید، خیلی بهتر از آن می‌باشد که اولیه نرم‌افزار خویش را بدون‌پول قرار دهید و آن‌گاه ارزش مطلوب برای آن در لحاظ بگیرید.

این فعالیت احساس منفی در کاربر ساخت و ساز می­‌نماید. برخلاف آن برچسب­‌های تخفیف مدام درناخودآگاه انسان اثر مثبت دارا‌هستند و آدم را به خرید تشویق می­‌نمایند.

طراحی اپلیکیشن در مشهد

پس باید در گزینش سبک درآمدی اعتنا داشته باشید. صحت دارد که هرزمان می­‌توانید سبک درآمدی خویش را تغییر و تحول دهید، ولی اعتنا داشته باشید که‌این زمینه، مخصوصا در اولِ نحوه‌­اندازی نرم افزار، اثر متعددی در سرنوشت کسب و کار شما داراست.

عده­‌بندی

امید‌واریم با قرائت این نوشته‌ی‌علمی، به عنایت بالای سبک­‌های درآمدی در بیزنس و نرم افزار پی­‌ برده باشید. ولی مشاجره گونه های سبک­‌های درآمدی بسیار والا‌­خیس از این حرفاست، ولی ما درین نوشته‌ی‌علمی دوست داستنی­‌ترین و پر کاربرد­ترین سبک­‌های درامدی را به­‌همراه مزایا و معایب­‌شان توضیح دادیم تا شما با اطمینان کامل، شایسته ترین آن‌ها‌را تعیین فرمائید. در نقطه پايان، تک تک نکاتی که برای گزینش سبک درآمدی در اپ نیاز میباشد را هم ذکر کردیم.


سبک درآمدی چیست و چه اهمیتی در بیزنس شما داراست؟
برخی از تکنیک­‌ها میباشند که به­‌کارگیری آن ها خیال و خاطر صاحبان حصول‌و‌کار را از بابت درآمد و سوددهی شل می‌نمایند؛ از طرفی اگر از آن‌ها به‌تیتر یک مالک دستیابی‌و‌عمل به کارگیری نکنید در حق خودتان ظلم کرده‌­اید. یک کدام از این‌راه‌­ها استفاده از سبک درآمدی میباشد که در‌این نصیب در زمینه‌ی آن توضیح می­‌دهیم.
فرض نمائید که شما یک استخراج و کاری طرز انداخته‌­اید. شاید در یکسری ماه نخستین کارتان بگیرد و همگی چیز گل و بلبل باشد، البته آیا تامل ماه­‌ها یا این که سال­‌های بعد از آن را کرده­‌اید؟
هر چقدر هم که درآمدتان خوب باشد، بالاخره احتمال داراست که روزی به نقص‌ مالی بخورید. حالت اقتصادی هیچوقت یکسان وجود ندارد، براین اساس بایستی به یک درآمد استوار برسید.
پرسش اساسی این است که در بیزنس از چه روشی می­‌اقتدار برای کسب درآمد استفاده نمود؟
اینجا میباشد که استفاده از سبک درآمدی بیزنس مداقه پیدا می­‌نماید. این سبک دقیقاً به­‌مراد نگهبانی هزینه‌­های دستیابی و امور و مدیریت منابع درآمد به کار گیری می­‌گردد. یعنی شما مجموع راه‌های مطلوب برای کسب درآمد را پیدا نمایید و به­‌یاری استراتژی­‌های گوناگون آنان را رئیس فرمائید.
این مورد را هم به­‌خیال و خاطر داشته باشید که سبک درآمدی با سبک بیزنس مختلف می‌باشد. سبک درآمدی صرفا به شما یاری می­‌نماید تا از راه­‌های متنوع کسب درآمد نمائید. ولی سبک بیزنس جامع­‌خیس بوده و به­‌طور کلی مشتمل بر تمام ساختارها و روش‌­هایی میباشد که کسب و کارتان برپایۀ آن ها اداره می‌­خواهد شد. پس این دو زمینه را باهم نادرست نگیرید.
بگذریم؛
ابداً چرا می بایست سبک درآمدی داشت؟
زیرا به خودمان مغرور می‌شویم! فکر‌می‌کنیم که خداروشکر درآمد خیر دارم پس اصلاً چه نیازی به سبک درآمدی و این قصه­‌هاست؟ آنفدر عالی و خفن هستم که اصلاً نیازی به این امور نمیبینم.
صحیح همینجا غلط می کنیم!
خطا این میباشد که اثر سبک درآمدی را بدون شوخی نمی­‌گیریم. این سبک می­‌تواند درآمد کسب و کار را چند موازی نماید، از کاهش درآمد هم هجران نماید.
به عنوان مثال شخصی که پاره ای از سرمایه خویش را صرف تشکیل داد برنامه می­‌نماید، مطلقا می بایست یک سبک درآمدی برای اپلیکیشن خویش در لحاظ بگیرد، وگرنه طولی نمی­‌کشد که مجموع سرمایه‌­اش را از دست بدهد.
این پاراگراف دارای شهرت را به­‌خیال بسپرید که مدام با داشتن یک سبک درآمدی بهتر پیروز نمی­‌گردید، ولی با نداشتن آن حتما با باخت مواجه می‌­گردید.
حتی افرادی که به­‌تیتر انجمن خیرین برای یاری به عموم گردآوری می­‌شوند هم بایستی از این طرز استعمال نمایند. در غیر این شکل دیده بر هم بگذارند امداد­های مالی خرج گردیده‌­اند و صرفا خیرین می‌­مانند و انجمن بی­‌پولشان!!!!!
گونه های سبک درآمدی؛ به همراه مزایا و معایب هر یک
سبک­‌های درآمدی بسیار متنوع میباشند که هر یک از آنها بسته به شرایط مالی و خصوصیت­‌های استخراج و کارتان، می­‌توانند تعیین خیر باشند. یک برگه و خودکار بردارید و ادامۀ مقاله را بخوانید. وهله شما رسیده!
سبک درآمدی تبلیغاتی
هنگام استفاده از یک برنامه یا این که تارنما با تبلیغ­‌های متعدد روبه رو گردیده‌اید؛ احتمالاً کمی هم روی مخ‌تان بود. ولی الان داستان مختلف است. اکنون دیگر قرار هست به‌این موضوع از دید صاحب و مالک کسب و کار نگاه نمایید.
یک کدام از معمولی‌­ترین طرز­‌های کسب درآمد اخذ تبلیغات است. صاحبان بیزنس که به‌­دنبال راهی برای ارتقا درآمد می­‌گردند، پیش خویش می­‌گویند که چه انتخابی عالی از سبک درآمدی تبلیغاتی! این سبک هم پربازده و هم شل و ول میباشد به همین عامل، رایج­‌ترین و شل­‌ترین نوع سبک درآمدی شناخته گردیده‌است.
یوتیوب نمونه پر‌نور همین سبک درآمدی است. اخبارش از هر جهت به گوش میرسد که فلان فرد با یکسری میلیون بازدیدکننده، پردرآمدترین یوتیوبر سال معرفی گردیده‌است. یوتیوب این مقدار پول را از تبلیغات به‌دست می‌آورد.
البته تبلیغات مدام هم پربازده وجود ندارد. خودتان چند دفعه یک اپ یا این که وبسایت را به‌خاطر تبلیغاتش رها کردید؟
یکی معایب تبلیغات، آزاردهنده بودن آن برای مخاطبان میباشد. این قضیه برخی مواقع به ضرر شما تمام می گردد. به این شکل که مخاطب با دیدن تبلیغات زیاد، آزرده می­‌گردد و دیگر برای رفع نیازهایش به سراغ تجارت شما نمی­‌آید.

غیروابسته از آن برای اینکه از این شیوه به درآمد خیر برسید باید میلیون­‌ها استفاده کننده داشته باشید، که جذب این تعداد استفاده کننده شغل سادگی وجود ندارد.

سبک درآمدی متعلق
کسی وجود ندارد که پیش از خرید آنلاین یک جنس در ارتباط آن تحقیق نکند. به عنوان مثال فردی که می‌­خواهد به­‌شکل اینترنتی یک قهوه­‌ساز بخرد، به طبع پیش از پیشنهاد نظر ها متعدد را می­‌خواند تا مطمئن گردد این وسیله چگونگی و کوشش ما یحتاج را داراست.

شما می­‌توانید از این شرایط به­‌تیتر یک طرز برای کسب درآمد به کار گیری کنید. به­‌این شکل که تولیدات یک کمپانی را آیتم عیب گیری و پژوهش قرار می­‌دهید و پیوند­‌های مرتبط با خرید آن تولیدها را تبلیغ می­‌نمائید. در پایان باتوجه به تعداد محصولاتی که از روش شما فروش رفته، از آن کمپانی کمیسیون اخذ می­‌نمائید.

بدین روش سبک درآمدی متعلق می­‌گویند که می­‌توانید در کنار سبک درآمدی تبلیغات یا این که به­‌طور غیر وابسته، از آن استعمال فرمائید. اما درآمدی که از این روش به­‌دست می­‌آورید خیلی بیشتر از طریق تبلیغات است.

این نکته را هم در لحاظ داشته باشید که سبک درآمدی متعلق، درآمد شمارا باتوجه به مسئله حصول و کارتان محصور می­‌نماید. همینطور می بایست مخاطبان متعددی داشته باشید تا بتوانید به­‌کمک این سبک به درآمد قابل قبولی برسید.

سبک درآمدی اشتراک
یکی از شایسته ترین نحوه‌­های کسب درآمد برای کسب و کارهایی که در امر ساخت‌و‌ساز محتوا یا این که ارائه سرویس ها شغل دارا هستند، سبک درآمدی حق عضویت یا این که اشتراک است.

با استفاده از این راه، شما به­‌جای این که محتوای خویش را به­‌طور بدون نقص به­‌فروش برسانید، هزینه مقداری از مشتریان اخذ می­‌نمایید، تا آن‌ها اذن دسترسی و استعمال از محتوای شما در طولانی زمان را داشته باشند.

کلید توفیق در استفاده از این سبک درآمدی، آن میباشد که به­‌مکان یافت کردن مشتریان نو، تمرکز خویش را بر حفظ مشتریان فعلی بگذارید. زیرا در‌صورتی‌که نرخ مشتریانی که اشتراک خویش را کنسل می­‌نمایند، از نرخ مشتریان اثبات کمتر شود، وضعیت مالی رنج به‌­وجود می­‌آید.

مراقبت تعداد مشتریانی که حق عضویت دارا‌هستند کمی طاقت فرسا میباشد، ولی به این موضوع تصور کنید که با رعایت این نکته شما یک منبع درآمد اثبات و پربازده خواهید داشت.

سبک درآمدی مبتنی بر تقاضا
درین سبک درآمدی، شما به ازای هر توشه تقاضا و به کار گیری مشتریان از سرویس ها یا این که مال­‌تان، از آنان هزینه اخذ می­‌نمایید.

برخلاف سبک درآمدی اشتراک که در آن اذن دسترسی در زمانبر مجال وجود دارد، در‌این سبک تعداد دفعاتی که یک جنس در اختیار مشتری قرار می­‌گیرد محصور میباشد.

از جمله، در یک اپ تماشای آنلاین فیلم و سریال، برای هربار دیدن یک فیلم یا این که یک بخش از سریال بایستی هزینه آن را بپردازید.

یکی‌از مهم‌ترین مزایای این سبک درآمدی آن میباشد که صاحبان بیزنس می­‌توانند به­‌راحتی دوست داستنی­‌ترین محصولات یا این که سرویس ها گزینه به کارگیری مشتریان را تفحص کرده و بیشتر در به عبارتی گزینه سرمایه‌­گذاری نمایند.

سبک درآمدی فریمیوم
سبک درآمدی فریمیوم به­‌سیرتکامل‌­ای میباشد که شما بخشی از سرویس ها خویش را به‌­شکل بدون‌پول ارائه می­‌دهید، ولی اساسی­‌ترین نیاز یوزرها را شناسایی کرده و در ازای رفع آن نیاز پول اخذ می­‌نمایید.

برای مثال، نرم افزار لینکدین که در دو ورژن پریمیوم (پرداختی) و فریمیوم (بدون‌پول) مو جود است. ورژن مبلغی این اپ قابلیت و امکان­‌های متعددی دارد که یوزرها بی آلایش نمی‌­توانند از آن استفاده نمایند.

مزیت سبک درآمدی فریمیوم این میباشد که مخاطبان چشمه‌­ای از سرویس ها و تولیدات شما‌را می­بینند و تشویق می­‌شوند که برای ورژن بی نقص آن پول بپردازند.

البته می بایست درنظر داشته باشید که‌این سبک درآمدی یه خرده مجال­‌بر میباشد. یعنی برای جذب کاربر و تشویق وی برای خرید تولید ها مبلغی به مجال و سرمایه متعددی نیاز دارید.

سبک درآمدی درآمدزایی پیش از هزینه
مسلما الان از خویش می­‌پرسید که مگر همچین چیزی ممکن میباشد؟ آری، شما می‌­توانید پیش از صرف هزینه، درآمد استحصال نمائید. درواقع، این راه یکی از محبوب­‌ترین سبک­های درآمدی می باشد.

از جمله، یک کمپانی ایجاد کرد مبلمان در چین، به اسم My Fab اعلام کرده که مشتریان می­‌توانند مبلمان گزینه دلخواه خودشان را پیاده سازی نمایند. اما نکته قابل توجه این هست که آنان بایستی برای توصیه مبلمانی که پیاده سازی کرده‌­اند، پولی را بپردازند.

بدین روش، درآمدزایی پیش از هزینه می­‌گویند که به شما کمک می­‌نماید فارغ از نیاز به سرمایه اولیه زیاد، حصول و کارتان را رونق دهید. همینطور این طریق باعث می­‌خواهد شد که سرمایه شما همواره درحال گردش باشد و معیار پول غیرقابل دسترس کمتر گردد.

چه نوع سبک درآمدی برای بیزنس خودم گزینش کنم؟
تعیین سبک درآمدی مطلوب برای استخراج وکارتان، به­‌خصوص در شرایطی‌که استارتاپ میباشید، بسیار اصلی هست، زیرا اثر مستقیم بر توفیق یا این که عدم توفیق شما داراست.

سبک­های درآمدی تعداد متعددی دارا هستند و هیچ زمان نمی­‌قدرت به­‌طور قطعی اظهار‌کرد که چه سبک درآمدی برای چه استحصال و کاری مطلوب می باشد. ولی درین قسمت نکاتی را می­‌گوییم که تعیین را برای شما وا رفته­‌خیس می‌­نماید.

او‌لین نکته­‌ای که برای گزینش سبک درآمدی بایستی در حیث داشته باشید، این میباشد که شایسته ترین نوع آن ها، سبک­‌هایی هستند که با ایده دستیابی و کارتان منطبق دارند.
از جمله، فرض فرمائید که شما قصد دارید یک مارک ساخت فرمائید و تولیدات یا این که سرویس ها منحصر مارک خویش را ارائه ­دهید. در‌این‌حالت‌ منطقی وجود ندارد که سرویس ها یا این که تولیدات برندهای دیگر را تبلیغ فرمایید. کاری که بایستی بکنید این است که تعداد مشتریان ویژه مارک خویش را ارتقا دهید که‌این گزینه به­‌کمک سبک درآمدی متعلق واقعه نمی­‌افتد.

به­‌خیال داشته باشید که هیچ سبک درآمدی منحصربه‌فرد کسب و کار شما نیست، پس به یک نوع سبک درآمدی قانع نشوید. پربازده­‌ترین سبک­‌های درآمدی که با تجارت شما سازگار هستند را پیدا فرمایید تا چند منبع درآمد داشته باشید.
در‌صورتی‌که می­‌بینید که یک بیزنس با استفاده از یک سبک درآمدی معلوم به توفیق رسیده است، تلاش نکنید که از آن پیروی فرمائید. زیرا توفیق یک کسب و کار به­‌وسیله یک سبک درآمدی به­‌معنای آن وجود ندارد که استحصال و شغل های دیگر هم با استعمال از آن سبک مسلما موفق می‌­شوند.
برای پیاده­‌سازی سبک درآمدی دستیابی و کارتان، خلاقیت به­‌خرج دهید. به طریق‌­های تکراری کفایت نکنید و سبک­‌های درآمدی متبوع خویش را به طریق­‌های خلاقانه و تازه به­‌کار بگیرید.
هیچ‌وقت فارغ از داشتن یک سبک درآمدی استحصال و کارتان را پیش نبرید. همان طور که در اولیه این نوشته‌ی‌علمی توضیح دادیم، داشتن یک سبک درآمدی ضروری میباشد. درنهایت درصورتی که برای تعیین سبک درآمدی مطلوب با دستیابی وکارتان مطمئن نبودید، شایسته ترین آیتم جانور را انتخاب نمایید و نگران نباشید؛ زیرا در مسیر بیزنس هم می­‌توانید سبک­‌های درآمدی گوناگون را آزمون نمایید و شایسته ترین­‌ها را در لحاظ بگیرید. نکته حائض اهمیت این میباشد که بیزنس شما نباید هرگز بدون سبک درآمدی باشد.
تعیین سبک درآمدی برای برنامه
یکی از مهمترین چالش­‌ها برای ساخت و ساز تجارت از روش اپ، گزینش سبک درآمدی مطلوب هست. مسلما هنگامی شما یک‌سری میلیون تومان صرف پیاده سازی نرم افزار می­‌نمائید، انتظار دارید که آن مقدار پول جایگزین گردد، که‌این قضیه تنها با داشتن یک سبک درآمدی مطلوب حادثه می­‌افتد.

به­‌طور کلی سبک­‌های درآمدی اپ­‌ها به 4 تیم تقسیم می­‌شوند:

سبک درآمدی مجانی (Free Model): با به کارگیری از این سبک هیچ سودی اخذ نخواهید کرد و بایستی از روش روش­‌های دیگر کسب درآمد نمایید.
سبک درآمدی فریمیوم (Freemium Model): درین سبک بخشی از تجهیزات نرم‌افزار به­‌شکل مجانی در اختیار یوزرها قرار می­‌گیرد و درآمد شما از قسمت دیگر نرم افزار که به­‌شکل مبلغی در نظر گرفته گردیده به­‌دست می­‌آید.
سبک پیمیوم (Paymium Model): یوزرها برای استعمال از نرم افزار و بعد برای دسترسی به تجهیزات بیشتر می بایست کمی پول بپردازند.
سبک پرداخت (Pay Model): یوزرها تنها برای ورود به اپ و استعمال از آن باید هزینه نمایند یعنی با پرداخت اولیه به کل تجهیزات اپ دسترسی پیدا می­‌نمایند. این نوع اپلیکیشن­‌ها معمولا به­‌شکل نرم افزار­‌های مبلغی شناخته گردیده‌­اند.
این 4 سبک، مهم­‌ترین سبک­‌های درآمدی برای نرم افزار میباشد. به‌­طوری که مسلما برای ساخت نرم افزار، می بایست یکی از این 4 نوع را در حیث داشته باشید.

البته همان طور که گفتیم، شما می­‌توانید از یک‌سری سبک درآمدی به‌­طور همزمان استعمال نمایید تا درآمدتان افزایش پیدا نماید. برای مثال در صورتی‌که سبک درآمدی فریمیوم را برای نرم افزار خویش گزینش کرده‌اید، می­‌توانید از سبک تبلیغاتی هم که در قسمت­‌های پیشین توضیح دادیم، به­‌تیتر یک منبع درآمد استفاده نمائید.

نکته قابل توجه برای تعیین سبک درآمدی مطلوب، این میباشد که شما پیش از هرچیزی باید تکلیف کسب و کارتان را پر‌نور فرمایید. از خویش بپرسید که مقصود اینجانب از ایجاد کرد این نرم افزار چیست؟ آیا تجارت اینجانب مشمول یک بازار جهانی می­‌گردد یا این که یک بازار خرد­خیس؟

پس از اینکه مقصود خویش را معلوم کردید، فعلا باید مشاهده کنید که تشکیل داد نرم افزار چقدر هزینه برداشته و با چه سبک درآمدی می‌­قدرت آن را جبران کرد و به منفعت رسید؟

در صورتی‌که بازار بیزنس شما بسیار داغ است و رقبای متعددی دارید، شایسته ترین سبک درآمدی برای تجارت شما، سبک فریمیوم است. با به کار گیری از این‌شیوه شما یک گام از رقبای خویش جلو زده‌اید، زیرا به یوزرها اذن می­‌دهید تا بخشی از تجهیزات نرم افزار­‌تان را آزمایش نمایند و با خیال ریلکس برای آیتم­‌های بیشتر، پول بپردازند.

ولی در حالتی که که نرم افزار شما محتوای خاصی ارائه می­‌دهد و کاربرد آن برای مخاطبان هویدا می باشد، می‌­توانید از سبک پیمیوم استعمال کنید. اگر هم که درنگ می­‌کنید یوزرها با یک توشه پرداخت هزینه، دیگر نیازی به دسترسی­‌های بیشتر ندارند، سبک پرداختی شایسته ترین گزینه میباشد.

پس تا اینجا فهمیدیم که تعیین سبک درآمدی مطلوب کاملا به نوع اپ­ و بازار کسب و کارتان بستگی دارااست که شما بایستی با پیش گویی تمام جوانب، شایسته ترین سبک­‌ها را تعیین کنید.

بعداز تعیین سبک درآمدی، گفت و گو نرخ‌گذاري مطرح می‌باشد. اینکه بر چه اصلی باید بها­‌گذاری کنیم و چه استراتژی­‌هایی می بایست به­‌شغل بگیریم؟

مدام به‌­خاطر داشته باشید که در‌صورتی‌که ارزش بالا گزینش فرمایید و روی آن تخفیف بگذارید، خیلی بهتر از آن می‌باشد که اولیه نرم‌افزار خویش را بدون‌پول قرار دهید و آن‌گاه ارزش مطلوب برای آن در لحاظ بگیرید.

این فعالیت احساس منفی در کاربر ساخت و ساز می­‌نماید. برخلاف آن برچسب­‌های تخفیف مدام درناخودآگاه انسان اثر مثبت دارا‌هستند و آدم را به خرید تشویق می­‌نمایند.

طراحی اپلیکیشن در مشهد

پس باید در گزینش سبک درآمدی اعتنا داشته باشید. صحت دارد که هرزمان می­‌توانید سبک درآمدی خویش را تغییر و تحول دهید، ولی اعتنا داشته باشید که‌این زمینه، مخصوصا در اولِ نحوه‌­اندازی نرم افزار، اثر متعددی در سرنوشت کسب و کار شما داراست.

عده­‌بندی

امید‌واریم با قرائت این نوشته‌ی‌علمی، به عنایت بالای سبک­‌های درآمدی در بیزنس و نرم افزار پی­‌ برده باشید. ولی مشاجره گونه های سبک­‌های درآمدی بسیار والا‌­خیس از این حرفاست، ولی ما درین نوشته‌ی‌علمی دوست داستنی­‌ترین و پر کاربرد­ترین سبک­‌های درامدی را به­‌همراه مزایا و معایب­‌شان توضیح دادیم تا شما با اطمینان کامل، شایسته ترین آن‌ها‌را تعیین فرمائید. در نقطه پايان، تک تک نکاتی که برای گزینش سبک درآمدی در اپ نیاز میباشد را هم ذکر کردیم.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 570
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 25
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 193
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 220
  • بازدید ماه : 511
  • بازدید سال : 5943
  • بازدید کلی : 32145
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه