بعضا از مزیت های اساسی معماری کامپوننت ها در پایین آورده شده میباشد.
1- این کامپوننت ها سبب ماژولار شدن نرم افزار میگردند طراحی اپلیکیشن و تمرکز انها بر جداسازی بخش های متفاوت کدهای نرم افزار میباشد.
2- امداد میکنند که چرخه حیات نرم افزار را مدیر نمایید رایاپارس و از کرش کردن اپلیکیشن در طول چرخش دستگاه رها گردید.
3- به شما یاری میکنند تا اطلاعات را به طور به یادماندنی نگه دارید و نرم افزار های افلاین بسازید.
4- برای دوری از هدر رفت یاد و مشکلاتی از این دست یاری میکند.
5- پرهیز از تایپ کردن کد خسته کننده (boring boilerplate code) .
معماری پایانی
گوگل ارشادوراهنمایی هایی را برای معماری کامپوننت ها آماده نموده است تا به تشکیل داد نرم افزار های مدرن یاری دهد و حتی پیشنهادهایی هم راجعبه اینکه کدام معماری برای کدام مقصود استعمال شود نیز میدهد.
صورت 6 یک دیاگرام از معماری پیشنهادی میباشد که بوسیله دسته اندروید در نصیب آیین نامه های این معماری گنجانده گردیده است.
این معماری توصیه میکند که اکتویتی و فرگمنت را مدل نگه داریم بهاین شکل که تنها کدهای مرتبط با رابط کاربری مثل click listeners و... را در آن نگه میداریم.
ViewModel- داده های مایحتاج کنترلگر های رابط کاربری مثل اکتیویتی و فرگمنت ها را آماده می نماید کهاین امداد میکند تغییرات در تنظیمات در جانبداری بمانند.
ViewModel- اطلاعات را از repository میگیرد، که نقش یک منبع یکتا از داده های حقیقی و واقعی را فعالیت می نماید، بدین مفهوم که هر فرصت که نرم افزار به داده نیاز داشته باشد، اطلاعات مدام از repository میآیند.
-این repository میباشد که تصمیم میگیرد اطلاعات با به کارگیری از Room از مقر داده محلی گرفته شوند (واکشی شوند) یا این که با به کار گیری از Retrofit از اینترنت خدمت گرفته شوند.
گوگل به کار گیری از Retrofit را برای کدهای مرتبط با کانال توصیه میدهد وهمچنین استعمال از تزریق تعلق (احتمالا Dagger) برای کنار هم چسباندن این کامپوننت ها را سفارش میدهد.
بعضا از مزیت های اساسی معماری کامپوننت ها در پایین آورده شده میباشد.
1- این کامپوننت ها سبب ماژولار شدن نرم افزار میگردند طراحی اپلیکیشن و تمرکز انها بر جداسازی بخش های متفاوت کدهای نرم افزار میباشد.
2- امداد میکنند که چرخه حیات نرم افزار را مدیر نمایید رایاپارس و از کرش کردن اپلیکیشن در طول چرخش دستگاه رها گردید.
3- به شما یاری میکنند تا اطلاعات را به طور به یادماندنی نگه دارید و نرم افزار های افلاین بسازید.
4- برای دوری از هدر رفت یاد و مشکلاتی از این دست یاری میکند.
5- پرهیز از تایپ کردن کد خسته کننده (boring boilerplate code) .
معماری پایانی
گوگل ارشادوراهنمایی هایی را برای معماری کامپوننت ها آماده نموده است تا به تشکیل داد نرم افزار های مدرن یاری دهد و حتی پیشنهادهایی هم راجعبه اینکه کدام معماری برای کدام مقصود استعمال شود نیز میدهد.
صورت 6 یک دیاگرام از معماری پیشنهادی میباشد که بوسیله دسته اندروید در نصیب آیین نامه های این معماری گنجانده گردیده است.
این معماری توصیه میکند که اکتویتی و فرگمنت را مدل نگه داریم بهاین شکل که تنها کدهای مرتبط با رابط کاربری مثل click listeners و... را در آن نگه میداریم.
ViewModel- داده های مایحتاج کنترلگر های رابط کاربری مثل اکتیویتی و فرگمنت ها را آماده می نماید کهاین امداد میکند تغییرات در تنظیمات در جانبداری بمانند.
ViewModel- اطلاعات را از repository میگیرد، که نقش یک منبع یکتا از داده های حقیقی و واقعی را فعالیت می نماید، بدین مفهوم که هر فرصت که نرم افزار به داده نیاز داشته باشد، اطلاعات مدام از repository میآیند.
-این repository میباشد که تصمیم میگیرد اطلاعات با به کارگیری از Room از مقر داده محلی گرفته شوند (واکشی شوند) یا این که با به کار گیری از Retrofit از اینترنت خدمت گرفته شوند.
گوگل به کار گیری از Retrofit را برای کدهای مرتبط با کانال توصیه میدهد وهمچنین استعمال از تزریق تعلق (احتمالا Dagger) برای کنار هم چسباندن این کامپوننت ها را سفارش میدهد.