گام اولیه در طراحی اپ موبایل
محتوا پنهان
1 انتخاب محدوده اپ گوشی شما
2 از کجا استارت کنیم؟
3 اهداف طراحی برنامه
4 امکانات اپلیکیشن
5 چهطور برنامه را طراحی کنیم؟
6 ابزارکهای کاغذی
7 روند به کارگیری از ابزارکها
8 ایده خود را بنویسید
تعیین محدوده نرم افزار گوشی شما
اولین مرحله برای طراحی و تشکیل داد یک اپلیکیشن موبایل این می باشد که چه کاری می بایست ایفا گیرد و این مرحله یک کدام از دشوارترین فرآیند این فرایند است. بطور کلی، هر چقدر دامنه ایده شما محدودتر باشد، توسعه و گسترش و بازاریابی نرم افزار شلتر خواهد شد. بنابراین، چالش اصلی در اینجا محدود کردن و کاهش پیشنیازهای شما به دست کم میباشد. ضمن این، بسته به مقصود اپ و کاربران شما که ممکن است بطور بالقوه به هر دو نیاز داشته باشید، بایستی انتخاب کنید که آیا به اپ تلفن همراه اندروید و iOS نیاز دارید یا خیر؟
از کجا استارت کنیم؟
شما می بایست طراحی اپ را مطابق استراتژی خود شروع فرمائید. موقتی سعی در کسب چه چیزی دارید؟ آیا این اپلیکیشن سهم بازار را افزایش می دهد؟ آیا در حالا ورود به بازارهای نو هستید؟ آیا این نرم افزار از بازار شما در قبال رقبای اخلالگر جدید پشتیبانی میکند؟ وقتی بدین سوالهای تعالی پاسخ دادید، میتوانید بر روی شیوهی استعمال از نرمافزار نو خود برای حفاظت از استراتژی سازمان تمرکز نمائید.
اهداف طرح ریزی
اپلیکیشن شما باید یک یا چندین غرض معلوم داشته باشد که مستقیما با استراتژی سازمان شما مطابقت داشته باشد. اهدافی مانند:
ارتقاء قابل توجه سهم بازار در جمعیت
تشکیل داد دوستداشتنی ترین اپ در صنعت
ارائه یک سرویس قطعه یاب که به مشتریان قابلیت جستن جایگزین را میدهد
امکانات نرم افزار
دراین مرحله شما فراهم هستید تا به جزئیات اپلیکیشن خود و آنچه در واقع ایفا گردد، وارد شوید. دقت به مهمترین جنبه هر نرم افزار تلفن همراه، تجارب کاربری راجعبه اهدافی که در بالا ذکر شد و چگونگی ترجمه آنان در برگه نرم افزار شما، از عواملی هستند که باید به آن ها اعتنا گردد. یک تجربه ضعیف یا یک رابط کاربری ضعیف، بهاین مضمون میباشد که افراد برای به کارگیری مجدد از اپ شما، به آن برنخواهند گشت.
چهگونه نرم افزار را طراحی کنیم؟
در شرایطیکه از لحاظ فنی خیلی قدرتمند نیستید، نگران نباشید. طرزهای زیادی برای افراد غیر فنی در طراحی یک نرم افزار تلفن همراه، فارغ از سرمایهگذاری در اپلیکیشنهای لوکس رایانهای وجود داراست. یک روش دارای اسم و رسم به نمونهسازی کاغذی وجود دارااست که به نکات زیر نیاز دارد:
ابزارکهای کاغذی
قیچیها
سطحی برای فعالیت
وسیلهای برای چسباندن موردها به سطح فعالیت
برخی از پستهای کوچک برای ضبط یادداشت ها
خیلی مهم نیست که ابزارهای شما چه طور به حیث میرسند، زیرا ما در اینجا نمی خواهیم نمایشی با اعتبار زیاد در نرم افزار خود ایجاد کنیم. ما فقط همت می کنیم شغل بسیار دشوارتری را در طراحی یک تجارب کاربری خوب جاری ساختن دهیم.
مراحل به کارگیری از ابزارکها
با مهمترین صفحه در اپ خود آغاز فرمائید. کدام
برگه نمایش میباشد که منفعت حقیقی را به کاربران شما میرساند؟ کدام صفحه با اهداف اپلیکیشن شما مطابقت و همخوانی دارد؟
با استعمال از ابزارکهای خود، شروع به دکوراسیون صفحه مهم خود در سطح وسیعی نمائید.
درگیر کردن هرچه بیشتر افراد از آیتمهای متفاوت دیگر. در وضعیت ایدهال، مشتریان حقیقی و واقعی را درگیر کنید. ممکن هست متوجه شوید که ویژگی بزرگی که شما اپلیکیشنریزی کرده اید، به هیچ وجه آن چیزی نیست که آنان به دنبالش میباشند.
از داشتن هم زمان یکسری ایده متعدد برای صفحه نمایش خود نترسید تا بتوانید ایدههای بیشتری را مطرح نمایید.
هنگامیکه از اولین کاغذ نمایش خود راضی بودید، به صفحه مهم دیگر بروید.
در حالتی که سطح کافی برای اجرا کار دارید، صفحات را کنار هم قرار دهید و با به کارگیری از فلشها، طریق حرکت کاربران را معین کنید.
ایده خود را بنویسید
در صورتیکه از ایده نخستین خود راضی هستید، وقت آن است که ایده را به صورت الکترونیکی بنویسید تا بتوانید آن را به راحتی با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. شما فقط میتوانید تعدادی عکس بگیرید یا از یک ابزار ساختگی به کار گیری فرمائید، البته درین مرحله بهتر هست از استفاده از ابزارهای با وفاداری بالا مانند فتوشاپ دوری کنید. به خیال و خاطر داشته باشید که تغییرات زیادی پیش روی خود دارید و هر چه ابزارهای معمولیتری به کارگیری کنید، هزینه تغییرو تحول کمتری را نیز خواهید داشت. در شرایطی که میپندارید برای کمک در رسیدن به اهداف خود به یک شرکت توسعه نرم افزار نیاز دارید، قطعا این شغل را اعمال دهید و با متخصصین طراحی برنامه در تماس باشد.
گام اولیه در طراحی اپ موبایل
محتوا پنهان
1 انتخاب محدوده اپ گوشی شما
2 از کجا استارت کنیم؟
3 اهداف طراحی برنامه
4 امکانات اپلیکیشن
5 چهطور برنامه را طراحی کنیم؟
6 ابزارکهای کاغذی
7 روند به کارگیری از ابزارکها
8 ایده خود را بنویسید
تعیین محدوده نرم افزار گوشی شما
اولین مرحله برای طراحی و تشکیل داد یک اپلیکیشن موبایل این می باشد که چه کاری می بایست ایفا گیرد و این مرحله یک کدام از دشوارترین فرآیند این فرایند است. بطور کلی، هر چقدر دامنه ایده شما محدودتر باشد، توسعه و گسترش و بازاریابی نرم افزار شلتر خواهد شد. بنابراین، چالش اصلی در اینجا محدود کردن و کاهش پیشنیازهای شما به دست کم میباشد. ضمن این، بسته به مقصود اپ و کاربران شما که ممکن است بطور بالقوه به هر دو نیاز داشته باشید، بایستی انتخاب کنید که آیا به اپ تلفن همراه اندروید و iOS نیاز دارید یا خیر؟
از کجا استارت کنیم؟
شما می بایست طراحی اپ را مطابق استراتژی خود شروع فرمائید. موقتی سعی در کسب چه چیزی دارید؟ آیا این اپلیکیشن سهم بازار را افزایش می دهد؟ آیا در حالا ورود به بازارهای نو هستید؟ آیا این نرم افزار از بازار شما در قبال رقبای اخلالگر جدید پشتیبانی میکند؟ وقتی بدین سوالهای تعالی پاسخ دادید، میتوانید بر روی شیوهی استعمال از نرمافزار نو خود برای حفاظت از استراتژی سازمان تمرکز نمائید.
اهداف طرح ریزی
اپلیکیشن شما باید یک یا چندین غرض معلوم داشته باشد که مستقیما با استراتژی سازمان شما مطابقت داشته باشد. اهدافی مانند:
ارتقاء قابل توجه سهم بازار در جمعیت
تشکیل داد دوستداشتنی ترین اپ در صنعت
ارائه یک سرویس قطعه یاب که به مشتریان قابلیت جستن جایگزین را میدهد
امکانات نرم افزار
دراین مرحله شما فراهم هستید تا به جزئیات اپلیکیشن خود و آنچه در واقع ایفا گردد، وارد شوید. دقت به مهمترین جنبه هر نرم افزار تلفن همراه، تجارب کاربری راجعبه اهدافی که در بالا ذکر شد و چگونگی ترجمه آنان در برگه نرم افزار شما، از عواملی هستند که باید به آن ها اعتنا گردد. یک تجربه ضعیف یا یک رابط کاربری ضعیف، بهاین مضمون میباشد که افراد برای به کارگیری مجدد از اپ شما، به آن برنخواهند گشت.
چهگونه نرم افزار را طراحی کنیم؟
در شرایطیکه از لحاظ فنی خیلی قدرتمند نیستید، نگران نباشید. طرزهای زیادی برای افراد غیر فنی در طراحی یک نرم افزار تلفن همراه، فارغ از سرمایهگذاری در اپلیکیشنهای لوکس رایانهای وجود داراست. یک روش دارای اسم و رسم به نمونهسازی کاغذی وجود دارااست که به نکات زیر نیاز دارد:
ابزارکهای کاغذی
قیچیها
سطحی برای فعالیت
وسیلهای برای چسباندن موردها به سطح فعالیت
برخی از پستهای کوچک برای ضبط یادداشت ها
خیلی مهم نیست که ابزارهای شما چه طور به حیث میرسند، زیرا ما در اینجا نمی خواهیم نمایشی با اعتبار زیاد در نرم افزار خود ایجاد کنیم. ما فقط همت می کنیم شغل بسیار دشوارتری را در طراحی یک تجارب کاربری خوب جاری ساختن دهیم.
مراحل به کارگیری از ابزارکها
با مهمترین صفحه در اپ خود آغاز فرمائید. کدام
برگه نمایش میباشد که منفعت حقیقی را به کاربران شما میرساند؟ کدام صفحه با اهداف اپلیکیشن شما مطابقت و همخوانی دارد؟
با استعمال از ابزارکهای خود، شروع به دکوراسیون صفحه مهم خود در سطح وسیعی نمائید.
درگیر کردن هرچه بیشتر افراد از آیتمهای متفاوت دیگر. در وضعیت ایدهال، مشتریان حقیقی و واقعی را درگیر کنید. ممکن هست متوجه شوید که ویژگی بزرگی که شما اپلیکیشنریزی کرده اید، به هیچ وجه آن چیزی نیست که آنان به دنبالش میباشند.
از داشتن هم زمان یکسری ایده متعدد برای صفحه نمایش خود نترسید تا بتوانید ایدههای بیشتری را مطرح نمایید.
هنگامیکه از اولین کاغذ نمایش خود راضی بودید، به صفحه مهم دیگر بروید.
در حالتی که سطح کافی برای اجرا کار دارید، صفحات را کنار هم قرار دهید و با به کارگیری از فلشها، طریق حرکت کاربران را معین کنید.
ایده خود را بنویسید
در صورتیکه از ایده نخستین خود راضی هستید، وقت آن است که ایده را به صورت الکترونیکی بنویسید تا بتوانید آن را به راحتی با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. شما فقط میتوانید تعدادی عکس بگیرید یا از یک ابزار ساختگی به کار گیری فرمائید، البته درین مرحله بهتر هست از استفاده از ابزارهای با وفاداری بالا مانند فتوشاپ دوری کنید. به خیال و خاطر داشته باشید که تغییرات زیادی پیش روی خود دارید و هر چه ابزارهای معمولیتری به کارگیری کنید، هزینه تغییرو تحول کمتری را نیز خواهید داشت. در شرایطی که میپندارید برای کمک در رسیدن به اهداف خود به یک شرکت توسعه نرم افزار نیاز دارید، قطعا این شغل را اعمال دهید و با متخصصین طراحی برنامه در تماس باشد.