loading...

مقالات طراحی اپ موبایل

بازدید : 9
دوشنبه 10 بهمن 1401 زمان : 12:09

موقتا اپ های گوشی دنیای دیجیتال را تسلط کرده اند و نسبتاً هر محصولی را که فکرش را بکنید از طریق اپلیکیشن های تلفن های یاروهمدم در سراسر فقیه به فروش میرسد. موبایل های یاور به عضوی جدانشدنی از زندگی بشر تبدیل شده اند و بیشتر کارهای روزمه از طریق این دستگاه های دیجیتال ایفا می‌شود. بنابراین تعیین نرم‌افزار نویسی برنامه تلفن همراه به عنوان عمل آتی تان میتواند گزینه ای جذاب و معقول باشد. با این فعلا نقشه نحوه نرم افزار نویسی موبایل، مسیری مالامال پیچ‌و‌خم می باشد و در صورت آشنا نبودن با تکنولوژی ها و فناوری های گوناگون ممکن هست منحرف کننده باشد. درین مقاله از سری مقاله ها آموزشی شرکت داده و فناوری قصد داریم تا شما را با نقشه طریق نرم افزار نویسی گوشی آشنا کنیم.

طراحی اپلیکیشن در مشهد


تایید شده توسط متخصصین بخش برنامه نویسی
اپلیکیشن های موبایل به چندین مجموعه تقسیم میگردند؟
قبل از بخواهیم مسیری شغلی خودمان را به عنوان یک اپ نویس گوشی گزینش کنیم باید شناخت کافی از گونه های تکنولوژی های طراحی برنامه های تلفن همراه همپا در نقشه طرز اپلیکیشن نویسی موبایل مطلع شویم. جمعاًًًًَ سه مجموعه جامع برای نرم افزار های گوشی امروزه در نظر گرفته می شود که این سه دسته عبارتند از:
🔹 نرم افزار های مستقر (Native Applications)
🔹 اپلیکیشن های کراس پلتفرم (Cross-Platform Applications)
🔹 برنامه های هیبرید (Hybrid Applications)
نرم‌افزار مستقر (Native) چیست؟
قدیمی ترین نحوه طراحی نرم افزار گوشی ر نقشه طرز برنامه نویسی موبایل، ساخت آن به طور بومی یا به اصطلاح نیتیو میباشد. نرم افزار های ساکن نرم افزار هایی میباشند که به صورت انحصاری برای یک پلتفرم خاص موبایل اعم از اندروید و یا iOS ایجاد کرد می گردند. اپ نویس نیتیو تلفن همراه به صورت تخصصی در یک کدام از این پلتفرم ها شروع به فعالیت می کند. جستن یک اپلیکیشن نویس نیتیو تلفن همراه که هم زمان نرم افزار های اندروید و iOS را تشکیل داد کند. علت این فرمان هم تفاوت فراوان گسترش نرم افزار های اندروید با نرم‌افزار های iOS می باشد.
مسلما بخوانید : تکنولوژی های طراحی نرم افزار تلفن همراه در سال 2020مزیت ها و معایب پیشرفت نرم‌افزار نیتیو چیست؟
هیچ یک از روش های طرح ریزی های گوشی در نقشه شیوه اپ نویسی موبایل کامل و بدون نقص نیستند و هر کدامشان مزایا و معایب اختصاصی به خودشان را دارا‌هستند. درصورتی که قصد دارید تا به یک اپ نویس نیتیو گوشی تبدیل شوید بد نیست نگاهی به خیر ها و بدی ها این تعیین داشته باشیم:
مزایا برنامه ریزی نیتیو گوشی
🔹 فایده وری بدون نقص از سخت افزار و امکانات موبایل
🔹 بازدهی (Performance) بالاتر نسبت به فناوری های دیگر
🔹 امنیت بیشتر نسبت به تکنولوژی های دیگربرای توصیه “طراحی برنامه خبری” کلیک فرمایید.
معایب برنامه ریزی نیتیو گوشی
معایب طراحی نرم‌افزار نیتیو گوشی
🔹 اپ نویسی مجدد برای پلتفرم های مختلف

🔹 انعطاف پذیری نادر

🔹 از دست دادن جامعه کاربری پلتفرم های دیگر

توسعه و گسترش برنامه های iOS
موقتا که با نرم‌افزار های نیتیو در نقشه شیوه برنامه نویسی موبایل آشنا شدیم، بهتره به صورت تخصصی روش ساخت و پیشرفت نرم افزار های iOS را ذیل ذره بین ببریم. کمپانی اپل (Apple) توانسته با معرفی تلفن همراه های آیفون خود به محبوبیت فراوانی دست پیدا کند. میلیون ها مخاطب از موبایل های آیفون استعمال می کنند و ایجاد کرد نرم افزار به صورت انحصاری برای iOS می تواند آیتم ای پر منفعت و لبریز درآمد در مسیر برنامه نویسی برنامه گوشی باشد. در حالتی که به عنوان مثال عده ای میباشید که عشق و علاقه زیادی به ایجاد کرد اپلیکیشن برای آیفون دارید خوب میباشد به سراغ لهجه های نرم افزار سوییفت (Swift) و یا Objective-C بروید. با تمرکز به سیاست های اپل شما برای اینکه بتوانید برای موبایل های موبایل این مجموعه اپ بسازید مطلقا بایستی از کامپیوترها و لپ تاپ های این موسسه به کار گیری فرمایید. همین زمینه موجب شده تا به علت این محدودیت اپل نسبت به اندروید، پاره ای انگیزه برنامه نویسان کاهش پیدا کند.

برای سفارش “طراحی برنامه فیلم و سریال” کلیک نمائید.

ابزارهای مایحتاج جهت برنامه نویسی موبایل iOS
🔹 لپ تاپ و یا کامپیوتر دسکتاپ اپل

🔹 گوشه و کنار گسترش یک دست ایکس کد (XCode)

🔹 یادگیری زبان اپ نویسی سوییفت (Swift) یا Objective-C

دستمزد برنامه نویسان iOS در سال 99
پس از اینکه نیازمندی ها و ابزارهای موردنیاز جهت توسعه نرم افزار های iOS در نقشه طرز برنامه نویسی تلفن همراه شناختیم، بهتره به گفت و گو درآمدی و حقوق و دستمزد این آیتم نیز بپردازیم. طبق نظرسنجی ای که وب سایت جابینجا از توسعه و گسترش دهندگان انجام داده میباشد، نرم افزار نویس برنامه های iOS در سال 99 و در شهر تهران به طور میانگین حقوقی متساوی 6/7 میلیون تومان را دریافت می کنند که این رقم برای دیگر شهرهای گرانقدر کشور به 4/2 میلیون تومان کاهش پیدا می کند.

برای پیشنهاد “طراحی برنامه آموزشی” کلیک نمایید.

گسترش اپ های اندروید (Android)
امروزه پلتفرم اندروید بیشترین کاربر را در سراسر فقید در بین پلتفرم های مختلف گوشی یار به خود اختصاص داده است. تبدیل شدن به یک نرم افزار نویس اندروید نیز قادر است گزینه دیگر در نقشه طرز اپلیکیشن نویسی موبایل باشد. برای توسعه اپ های اندروید دو گویش اپلیکیشن نویسی پیش روی شما قراردارد. اولین مورد لهجه اپ جاوا (Java) می باشد که یکی از دوستداشتنی ترین و پرطرفدارترین لهجه های نرم افزار نویسی فعلا حاضر دانا است. جدیدا گویش برنامه نویسی کاتلین (Kotlin) نیز به ابزارهای توسعه اپ های اندروید اضافه شده تا دست برنامه نویسان را در این باره باز بگذارد. مغایر نرم‌افزار های IOS که همه اختصاصی به اپل و سیستم دلیل مک بودند، گسترش اپلیکیشن های اندروید از طریق تمامی سیستم عامل ها نظیر ویندوز، لینوکس و مک قابل انجام است.

ابزارهای ما یحتاج جهت نرم‌افزار نویسی اندروید
🔹 یک کامپیوتر و یا لپ تاپ

🔹 اندروید استودیو (Android Studio)

🔹 یک IDE جهت نرم افزار نویسی مانند Visual Studio Code و یا Eclipse

برای توصیه “طراحی نرم افزار سوپرمارکت” کلیک نمایید.

حقوق برنامه نویسان اندروید در سال 99
در سال 99 سه گروه متفاوت را بر اساس رزومه کاری و محل کار برای گزینش دستمزد برنامه نویسان اندروید را در نظر گرفته ایم. پیرو قصد داریم تا حقوق و دستمزد ماهانه هر کدام از گروه ها را متناسب با شهر و حوزه‌ کار گزینه پژوهش قرار دهیم.

حقوق و دستمزد نرم افزار نویس اندروید با سابقه کاری کمتر از 2 سال
یک کدام از دغدغه‌هایی که اکثر اوقات مدیران کسب و کار با آن مواجه می‌باشند، در دست گرفتن مسائل مالی همچون ثبت مسائل مالی، به حساب آوردن سود و احتساب ضرروزیان‌های بیزنس است؛ به همین استدلال می بایست از برترین نرم افزارهای حسابداری به کار گیری فرمائید.

مطلقا بخوانید : تعیین واژه و کلمه کلیدی مناسب seo در سال 2021

دستمزد برنامه نویس اندروید باسابقه کاری فی مابین 2 تا 5 سال
برنامه نویسان اندرویدی که سابقه فعالیت آنان در میان دو تا پنج سال باشند به صورت معدل حقوقی 4/5 میلیون تومانی را در تهران و 3 میلیون تومانی را در دیگر شهرهای گران قدر دریافت می کنند. در شهرهای کوچک نیز چنانچه سابقه کاریتان راجع‌به بسط اپلیکیشن های اندروید بیش تر از دو سال باشد می توانید به صورت میانگین حقوقی 4/6 میلیون تومانی را در ماه دریافت نمائید.

حقوق و دستمزد برنامه نویس اندروید پیش کسوت کاری بیشتراز 5 سال
برنامه نویسان کارپشته اندروید که بیش تر از پنج سال می باشد به پیشرفت نرم افزار های اندروید میپردازند، در همین سال در شهر تهران میانگین حقوق و دستمزد 7/8 میلیون تومان را میگیرند که این مبلغ در شهرهای تبارک دیگر به 5/5 میلیون تومان می رسد.

نرم‌افزار کراس پلتفرم (Cross-Platform) چیست؟
علیرغم اینکه گسترش اپ های گوشی به صورت نیتیو یک آیتم در نقشه طریق نرم افزار نویسی گوشی می باشد، اما فقط طریق ممکن نیست. نرم افزار های کراس پلتفرم نوع دیگری از نرم افزارهای تلفن همراه های یار هستند که در سالیان اخیر رشد چشمگیری داشته اند و توانسته تا دربین جامعه بسط دهندگان محبوبیت زیادی استحصال کنند. نرم افزار کراس پلتفرم اپلیکیشنی است که به طور همزمان قابلیت و امکان ایفا شدن بر روی پلتفرم های گوناگون موبایل مانند اندروید و iOS را داراست. صرفا با یک بار اپلیکیشن نویسی می‌توانید اپلیکیشنی داشته باشید که هم کاربران اندروید و هم کاربران iOS بتوانند از آن استعمال کنند.

مزیت های و معایب بسط نرم افزار های کراس پلتفرم کدامند؟
همانند اپ های نیتیو، اپ های کراس پلتفرم در کنار مزایایی که برای نرم‌افزار نویس دارند برخی محدودیت ها نیز برای او در نقشه طرز اپلیکیشن نویسی گوشی اجرا می کنند. درپی نگاهی به مزیت ها و معایب اساسی پیشرفت نرم افزار های کراس پلتفرم خوا هیم داشت.

مزایا بسط اپلیکیشن های کراس پلتفرم موبایل
🔹 مقرون به صرفه بودن از دید هزینه

🔹 پیاده سازی و فعال سازی شل و ول و ساده

🔹 تامین از پلتفرم های مختلف مانند اندروید و iOS

🔹 عدم نیاز به نرم‌افزار نویسی مجدد

معایب توسعه اپلیکیشن های کراس پلتفرم گوشی
🔹 بازدهی و کوشش ضعیف تر نسبت به اپلیکیشن های ساکن

🔹 عدم دسترسی کامل به همه امکانات و اقتدار سخت افزار موبایل همدم

مطلقا بخوانید : راهنمای بدون نقص سئو Off-Page در سال 2021

پیشرفت اپ های کراس پلتفرم گوشی
در شرایطی‌که از جمله کسانی می باشید که عشق و علاقه مند به توسعه و گسترش و تکثیر نرم افزار بر روی هر دو پلتفرم دارای شهرت تلفن های یار می باشید بهتر میباشد با روند و مراحل بسط این نرم‌افزار ها در نقشه طریق نرم افزار نویسی گوشی آشنا شوید. راه‌های متعددی برای پیشرفت و تشکیل داد یک نرم افزار کراس پلتفرم وجود دارد که این انبوه موارد میتواند گاهی به سردرگمی برنامه نویسان مبتدی جهت تعیین تبدیل شود. به‌دنبال سه تا از مشهورترین فریم ورک های بسط اپ های نیتیو را به صورت مختصر مورد تفحص قرار می‌دهیم.

جهت مشاهده “ارزش برنامه ریزی” کلیک نمایید.

ری اکت نیتیو (React Native)
ری اکت نیتیو (React Native) موقتی دوستداشتنی ترین کادر ورک بسط برنامه های کراس پلتفرم برای تلفن همراه های هم پا در نقشه نحوه نرم افزار نویسی تلفن همراه می باشد. این کادر ورک بوسیله شرکت فیسبوک در سال 2015 به عنوان یک پروژه متن باز (Open Source) منتشر شد. ریاکت نیتیو از لهجه برنامه نویسی جاوا اسکریپت (Java Script) و ویژگی های کتابخانه ریاکت (React JS) جهت طراحی برنامه های کراس پلتفرم منفعت می‌برد. گویش نرم افزار نویسی جاوا اسکریپت در سال میلادی کنونی به عنوان دوست داستنی ترین زبان اپ نویسی شناخته شده است. همین ویژگی موجب شده تا این قاب ورک جایگاهی ویژه ای دربین فریم های گسترش اپلیکیشن های کراس پلتفرم تبدیل شود.

فلاتر (Flutter)
فلاتر (Flutter) را می اقتدار رقیب مستقیم و حاذق ریاکت نیتیو در نقشه روش نرم‌افزار نویسی موبایل دانست. فلاتر به وسیله گوگل در سال 2018 میلادی عرضه شد و در طول دو سال پیشین توانسته با مختصات و امکانات منحصر خود محبوبیت فراوانی کسب کند. پشتیبانی فوق العاده گوگل از فلاتر سبب ساز شده تا روزانه بر جامعه توسعه و گسترش دهندگان فلاتر در دانا افزوده خواهد شد. برای اینکه بتوانید به یاری فلاتر برنامه های کراس پلتفرم بنویسید نیاز می باشد تا گویش نرم‌افزار نویسی دارت (Dart) را خاطر بگیرید. این لهجه هم بوسیله گوگل معرفی شده اما فاصله زیادی تا دستیابی محبوبیت و مقبولیت جاوا اسکریپت میان جامعه برنامه نویسان داراست.

زامارین (Xamarin)
زامارین (Xamarin) نیز به عنوان مثال کادر ورک های موجود جهت گزینش برای تبدیل شدن به یک اپلیکیشن نویس کراس پلتفرم تلفن های هم پا در نقشه شیوه برنامه نویسی تلفن همراه میباشد. زامارین بخشی از پروژه NET. مایکروسافت می باشد که به وسیله میلیون ها گسترش دهنده در سراسر دانا گزینه استعمال قرار گرفته می‌باشد. برای سود گیری از زامارین نیاز هست تا با گویش اپ سی شارپ (C#) و همچنین دات نت (NET.) آشنایی کافی پیدا نمایید.

حقوق نرم افزار نویس کراس پلتفرم تلفن همراه
با دقت اینکه تکنولوژی های مختلفی جهت پیشرفت اپلیکیشن های تلفن همراه به صورت کراس پلتفرم وجود دارااست نمی اقتدار حقوق مشخصی را کرد البته به صورت میانگین و با تمرکز به رزومه کاری و تکنولوژی مورد نظر میتوانید توقع حقوقی بین 3 تا 8/5 میلیون تومان را داشته باشید.

اپلیکیشن هیبرید (Hybrid) چیست؟
پس از استحصال شناخت کافی از نرم افزار های نیتیو و کراس پلتفرم در نقشه نحوه اپ نویسی گوشی، فعلا دفعه آن رسیده میباشد تا با آخرین فناوری توسعه و گسترش نرم‌افزار موبایل یعنی اپلیکیشن های هیبرید آشنا شویم. نرم افزار های هیبرید نرم افزار هایی می‌باشند که مغایر دو تکنولوژی پیشین هیچگونه ارتباطی با امکانات موبایل ندارند و به مانند یک برگه وب میباشند که از طریق مرورگر گوشی یار و همدم باز گردیده‌است. در حقیقت یک اپلیکیشن هیبرید یک وب ویو (Web View) است. ابزارهای مایحتاج جهت توسعه و گسترش نرم افزار های هیبرید همان فناوری ها جان دار جهت توسعه و گسترش وبسایت های اینترنتی یعنی HTML، CSS و جاوا اسکریپت میباشد. موقتا صرفا چاره موجود برای تشکیل داد نرم‌افزار های هیبرید کادر ورک Ionic است.

مزیت های و معایب توسعه و گسترش اپلیکیشن های هیبرید چیست؟
علیرغم اینکه نرم افزار های هیبرید امروزه بسیار کمتر آیتم به کار گیری قرار می گیرند، البته چندین نکات مثبت و منفی درباره ی این برنامه ها وجود دارد که بد نیست آنها‌را زیر ذره در بین ببریم.

مزایا طرح ریزی هیبرید موبایل
🔹 پیاده سازی و فعال سازی شل و ول

سهولت و هزینه تحت محافظت (Maintenance)

🔹 بها تحت

🔹 قابلیت استعمال هم طولانی روی اندروید و iOS

معایب برنامه ریزی هیبرید موبایل
🔹 عدم وجود امکان به کار گیری از امکانات گوشی

🔹 سرعت و بازدهی ضعیف

موقتا اپ های گوشی دنیای دیجیتال را تسلط کرده اند و نسبتاً هر محصولی را که فکرش را بکنید از طریق اپلیکیشن های تلفن های یاروهمدم در سراسر فقیه به فروش میرسد. موبایل های یاور به عضوی جدانشدنی از زندگی بشر تبدیل شده اند و بیشتر کارهای روزمه از طریق این دستگاه های دیجیتال ایفا می‌شود. بنابراین تعیین نرم‌افزار نویسی برنامه تلفن همراه به عنوان عمل آتی تان میتواند گزینه ای جذاب و معقول باشد. با این فعلا نقشه نحوه نرم افزار نویسی موبایل، مسیری مالامال پیچ‌و‌خم می باشد و در صورت آشنا نبودن با تکنولوژی ها و فناوری های گوناگون ممکن هست منحرف کننده باشد. درین مقاله از سری مقاله ها آموزشی شرکت داده و فناوری قصد داریم تا شما را با نقشه طریق نرم افزار نویسی گوشی آشنا کنیم.

طراحی اپلیکیشن در مشهد


تایید شده توسط متخصصین بخش برنامه نویسی
اپلیکیشن های موبایل به چندین مجموعه تقسیم میگردند؟
قبل از بخواهیم مسیری شغلی خودمان را به عنوان یک اپ نویس گوشی گزینش کنیم باید شناخت کافی از گونه های تکنولوژی های طراحی برنامه های تلفن همراه همپا در نقشه طرز اپلیکیشن نویسی موبایل مطلع شویم. جمعاًًًًَ سه مجموعه جامع برای نرم افزار های گوشی امروزه در نظر گرفته می شود که این سه دسته عبارتند از:
🔹 نرم افزار های مستقر (Native Applications)
🔹 اپلیکیشن های کراس پلتفرم (Cross-Platform Applications)
🔹 برنامه های هیبرید (Hybrid Applications)
نرم‌افزار مستقر (Native) چیست؟
قدیمی ترین نحوه طراحی نرم افزار گوشی ر نقشه طرز برنامه نویسی موبایل، ساخت آن به طور بومی یا به اصطلاح نیتیو میباشد. نرم افزار های ساکن نرم افزار هایی میباشند که به صورت انحصاری برای یک پلتفرم خاص موبایل اعم از اندروید و یا iOS ایجاد کرد می گردند. اپ نویس نیتیو تلفن همراه به صورت تخصصی در یک کدام از این پلتفرم ها شروع به فعالیت می کند. جستن یک اپلیکیشن نویس نیتیو تلفن همراه که هم زمان نرم افزار های اندروید و iOS را تشکیل داد کند. علت این فرمان هم تفاوت فراوان گسترش نرم افزار های اندروید با نرم‌افزار های iOS می باشد.
مسلما بخوانید : تکنولوژی های طراحی نرم افزار تلفن همراه در سال 2020مزیت ها و معایب پیشرفت نرم‌افزار نیتیو چیست؟
هیچ یک از روش های طرح ریزی های گوشی در نقشه شیوه اپ نویسی موبایل کامل و بدون نقص نیستند و هر کدامشان مزایا و معایب اختصاصی به خودشان را دارا‌هستند. درصورتی که قصد دارید تا به یک اپ نویس نیتیو گوشی تبدیل شوید بد نیست نگاهی به خیر ها و بدی ها این تعیین داشته باشیم:
مزایا برنامه ریزی نیتیو گوشی
🔹 فایده وری بدون نقص از سخت افزار و امکانات موبایل
🔹 بازدهی (Performance) بالاتر نسبت به فناوری های دیگر
🔹 امنیت بیشتر نسبت به تکنولوژی های دیگربرای توصیه “طراحی برنامه خبری” کلیک فرمایید.
معایب برنامه ریزی نیتیو گوشی
معایب طراحی نرم‌افزار نیتیو گوشی
🔹 اپ نویسی مجدد برای پلتفرم های مختلف

🔹 انعطاف پذیری نادر

🔹 از دست دادن جامعه کاربری پلتفرم های دیگر

توسعه و گسترش برنامه های iOS
موقتا که با نرم‌افزار های نیتیو در نقشه شیوه برنامه نویسی موبایل آشنا شدیم، بهتره به صورت تخصصی روش ساخت و پیشرفت نرم افزار های iOS را ذیل ذره بین ببریم. کمپانی اپل (Apple) توانسته با معرفی تلفن همراه های آیفون خود به محبوبیت فراوانی دست پیدا کند. میلیون ها مخاطب از موبایل های آیفون استعمال می کنند و ایجاد کرد نرم افزار به صورت انحصاری برای iOS می تواند آیتم ای پر منفعت و لبریز درآمد در مسیر برنامه نویسی برنامه گوشی باشد. در حالتی که به عنوان مثال عده ای میباشید که عشق و علاقه زیادی به ایجاد کرد اپلیکیشن برای آیفون دارید خوب میباشد به سراغ لهجه های نرم افزار سوییفت (Swift) و یا Objective-C بروید. با تمرکز به سیاست های اپل شما برای اینکه بتوانید برای موبایل های موبایل این مجموعه اپ بسازید مطلقا بایستی از کامپیوترها و لپ تاپ های این موسسه به کار گیری فرمایید. همین زمینه موجب شده تا به علت این محدودیت اپل نسبت به اندروید، پاره ای انگیزه برنامه نویسان کاهش پیدا کند.

برای سفارش “طراحی برنامه فیلم و سریال” کلیک نمائید.

ابزارهای مایحتاج جهت برنامه نویسی موبایل iOS
🔹 لپ تاپ و یا کامپیوتر دسکتاپ اپل

🔹 گوشه و کنار گسترش یک دست ایکس کد (XCode)

🔹 یادگیری زبان اپ نویسی سوییفت (Swift) یا Objective-C

دستمزد برنامه نویسان iOS در سال 99
پس از اینکه نیازمندی ها و ابزارهای موردنیاز جهت توسعه نرم افزار های iOS در نقشه طرز برنامه نویسی تلفن همراه شناختیم، بهتره به گفت و گو درآمدی و حقوق و دستمزد این آیتم نیز بپردازیم. طبق نظرسنجی ای که وب سایت جابینجا از توسعه و گسترش دهندگان انجام داده میباشد، نرم افزار نویس برنامه های iOS در سال 99 و در شهر تهران به طور میانگین حقوقی متساوی 6/7 میلیون تومان را دریافت می کنند که این رقم برای دیگر شهرهای گرانقدر کشور به 4/2 میلیون تومان کاهش پیدا می کند.

برای پیشنهاد “طراحی برنامه آموزشی” کلیک نمایید.

گسترش اپ های اندروید (Android)
امروزه پلتفرم اندروید بیشترین کاربر را در سراسر فقید در بین پلتفرم های مختلف گوشی یار به خود اختصاص داده است. تبدیل شدن به یک نرم افزار نویس اندروید نیز قادر است گزینه دیگر در نقشه طرز اپلیکیشن نویسی موبایل باشد. برای توسعه اپ های اندروید دو گویش اپلیکیشن نویسی پیش روی شما قراردارد. اولین مورد لهجه اپ جاوا (Java) می باشد که یکی از دوستداشتنی ترین و پرطرفدارترین لهجه های نرم افزار نویسی فعلا حاضر دانا است. جدیدا گویش برنامه نویسی کاتلین (Kotlin) نیز به ابزارهای توسعه اپ های اندروید اضافه شده تا دست برنامه نویسان را در این باره باز بگذارد. مغایر نرم‌افزار های IOS که همه اختصاصی به اپل و سیستم دلیل مک بودند، گسترش اپلیکیشن های اندروید از طریق تمامی سیستم عامل ها نظیر ویندوز، لینوکس و مک قابل انجام است.

ابزارهای ما یحتاج جهت نرم‌افزار نویسی اندروید
🔹 یک کامپیوتر و یا لپ تاپ

🔹 اندروید استودیو (Android Studio)

🔹 یک IDE جهت نرم افزار نویسی مانند Visual Studio Code و یا Eclipse

برای توصیه “طراحی نرم افزار سوپرمارکت” کلیک نمایید.

حقوق برنامه نویسان اندروید در سال 99
در سال 99 سه گروه متفاوت را بر اساس رزومه کاری و محل کار برای گزینش دستمزد برنامه نویسان اندروید را در نظر گرفته ایم. پیرو قصد داریم تا حقوق و دستمزد ماهانه هر کدام از گروه ها را متناسب با شهر و حوزه‌ کار گزینه پژوهش قرار دهیم.

حقوق و دستمزد نرم افزار نویس اندروید با سابقه کاری کمتر از 2 سال
یک کدام از دغدغه‌هایی که اکثر اوقات مدیران کسب و کار با آن مواجه می‌باشند، در دست گرفتن مسائل مالی همچون ثبت مسائل مالی، به حساب آوردن سود و احتساب ضرروزیان‌های بیزنس است؛ به همین استدلال می بایست از برترین نرم افزارهای حسابداری به کار گیری فرمائید.

مطلقا بخوانید : تعیین واژه و کلمه کلیدی مناسب seo در سال 2021

دستمزد برنامه نویس اندروید باسابقه کاری فی مابین 2 تا 5 سال
برنامه نویسان اندرویدی که سابقه فعالیت آنان در میان دو تا پنج سال باشند به صورت معدل حقوقی 4/5 میلیون تومانی را در تهران و 3 میلیون تومانی را در دیگر شهرهای گران قدر دریافت می کنند. در شهرهای کوچک نیز چنانچه سابقه کاریتان راجع‌به بسط اپلیکیشن های اندروید بیش تر از دو سال باشد می توانید به صورت میانگین حقوقی 4/6 میلیون تومانی را در ماه دریافت نمائید.

حقوق و دستمزد برنامه نویس اندروید پیش کسوت کاری بیشتراز 5 سال
برنامه نویسان کارپشته اندروید که بیش تر از پنج سال می باشد به پیشرفت نرم افزار های اندروید میپردازند، در همین سال در شهر تهران میانگین حقوق و دستمزد 7/8 میلیون تومان را میگیرند که این مبلغ در شهرهای تبارک دیگر به 5/5 میلیون تومان می رسد.

نرم‌افزار کراس پلتفرم (Cross-Platform) چیست؟
علیرغم اینکه گسترش اپ های گوشی به صورت نیتیو یک آیتم در نقشه طریق نرم افزار نویسی گوشی می باشد، اما فقط طریق ممکن نیست. نرم افزار های کراس پلتفرم نوع دیگری از نرم افزارهای تلفن همراه های یار هستند که در سالیان اخیر رشد چشمگیری داشته اند و توانسته تا دربین جامعه بسط دهندگان محبوبیت زیادی استحصال کنند. نرم افزار کراس پلتفرم اپلیکیشنی است که به طور همزمان قابلیت و امکان ایفا شدن بر روی پلتفرم های گوناگون موبایل مانند اندروید و iOS را داراست. صرفا با یک بار اپلیکیشن نویسی می‌توانید اپلیکیشنی داشته باشید که هم کاربران اندروید و هم کاربران iOS بتوانند از آن استعمال کنند.

مزیت های و معایب بسط نرم افزار های کراس پلتفرم کدامند؟
همانند اپ های نیتیو، اپ های کراس پلتفرم در کنار مزایایی که برای نرم‌افزار نویس دارند برخی محدودیت ها نیز برای او در نقشه طرز اپلیکیشن نویسی گوشی اجرا می کنند. درپی نگاهی به مزیت ها و معایب اساسی پیشرفت نرم افزار های کراس پلتفرم خوا هیم داشت.

مزایا بسط اپلیکیشن های کراس پلتفرم موبایل
🔹 مقرون به صرفه بودن از دید هزینه

🔹 پیاده سازی و فعال سازی شل و ول و ساده

🔹 تامین از پلتفرم های مختلف مانند اندروید و iOS

🔹 عدم نیاز به نرم‌افزار نویسی مجدد

معایب توسعه اپلیکیشن های کراس پلتفرم گوشی
🔹 بازدهی و کوشش ضعیف تر نسبت به اپلیکیشن های ساکن

🔹 عدم دسترسی کامل به همه امکانات و اقتدار سخت افزار موبایل همدم

مطلقا بخوانید : راهنمای بدون نقص سئو Off-Page در سال 2021

پیشرفت اپ های کراس پلتفرم گوشی
در شرایطی‌که از جمله کسانی می باشید که عشق و علاقه مند به توسعه و گسترش و تکثیر نرم افزار بر روی هر دو پلتفرم دارای شهرت تلفن های یار می باشید بهتر میباشد با روند و مراحل بسط این نرم‌افزار ها در نقشه طریق نرم افزار نویسی گوشی آشنا شوید. راه‌های متعددی برای پیشرفت و تشکیل داد یک نرم افزار کراس پلتفرم وجود دارد که این انبوه موارد میتواند گاهی به سردرگمی برنامه نویسان مبتدی جهت تعیین تبدیل شود. به‌دنبال سه تا از مشهورترین فریم ورک های بسط اپ های نیتیو را به صورت مختصر مورد تفحص قرار می‌دهیم.

جهت مشاهده “ارزش برنامه ریزی” کلیک نمایید.

ری اکت نیتیو (React Native)
ری اکت نیتیو (React Native) موقتی دوستداشتنی ترین کادر ورک بسط برنامه های کراس پلتفرم برای تلفن همراه های هم پا در نقشه نحوه نرم افزار نویسی تلفن همراه می باشد. این کادر ورک بوسیله شرکت فیسبوک در سال 2015 به عنوان یک پروژه متن باز (Open Source) منتشر شد. ریاکت نیتیو از لهجه برنامه نویسی جاوا اسکریپت (Java Script) و ویژگی های کتابخانه ریاکت (React JS) جهت طراحی برنامه های کراس پلتفرم منفعت می‌برد. گویش نرم افزار نویسی جاوا اسکریپت در سال میلادی کنونی به عنوان دوست داستنی ترین زبان اپ نویسی شناخته شده است. همین ویژگی موجب شده تا این قاب ورک جایگاهی ویژه ای دربین فریم های گسترش اپلیکیشن های کراس پلتفرم تبدیل شود.

فلاتر (Flutter)
فلاتر (Flutter) را می اقتدار رقیب مستقیم و حاذق ریاکت نیتیو در نقشه روش نرم‌افزار نویسی موبایل دانست. فلاتر به وسیله گوگل در سال 2018 میلادی عرضه شد و در طول دو سال پیشین توانسته با مختصات و امکانات منحصر خود محبوبیت فراوانی کسب کند. پشتیبانی فوق العاده گوگل از فلاتر سبب ساز شده تا روزانه بر جامعه توسعه و گسترش دهندگان فلاتر در دانا افزوده خواهد شد. برای اینکه بتوانید به یاری فلاتر برنامه های کراس پلتفرم بنویسید نیاز می باشد تا گویش نرم‌افزار نویسی دارت (Dart) را خاطر بگیرید. این لهجه هم بوسیله گوگل معرفی شده اما فاصله زیادی تا دستیابی محبوبیت و مقبولیت جاوا اسکریپت میان جامعه برنامه نویسان داراست.

زامارین (Xamarin)
زامارین (Xamarin) نیز به عنوان مثال کادر ورک های موجود جهت گزینش برای تبدیل شدن به یک اپلیکیشن نویس کراس پلتفرم تلفن های هم پا در نقشه شیوه برنامه نویسی تلفن همراه میباشد. زامارین بخشی از پروژه NET. مایکروسافت می باشد که به وسیله میلیون ها گسترش دهنده در سراسر دانا گزینه استعمال قرار گرفته می‌باشد. برای سود گیری از زامارین نیاز هست تا با گویش اپ سی شارپ (C#) و همچنین دات نت (NET.) آشنایی کافی پیدا نمایید.

حقوق نرم افزار نویس کراس پلتفرم تلفن همراه
با دقت اینکه تکنولوژی های مختلفی جهت پیشرفت اپلیکیشن های تلفن همراه به صورت کراس پلتفرم وجود دارااست نمی اقتدار حقوق مشخصی را کرد البته به صورت میانگین و با تمرکز به رزومه کاری و تکنولوژی مورد نظر میتوانید توقع حقوقی بین 3 تا 8/5 میلیون تومان را داشته باشید.

اپلیکیشن هیبرید (Hybrid) چیست؟
پس از استحصال شناخت کافی از نرم افزار های نیتیو و کراس پلتفرم در نقشه نحوه اپ نویسی گوشی، فعلا دفعه آن رسیده میباشد تا با آخرین فناوری توسعه و گسترش نرم‌افزار موبایل یعنی اپلیکیشن های هیبرید آشنا شویم. نرم افزار های هیبرید نرم افزار هایی می‌باشند که مغایر دو تکنولوژی پیشین هیچگونه ارتباطی با امکانات موبایل ندارند و به مانند یک برگه وب میباشند که از طریق مرورگر گوشی یار و همدم باز گردیده‌است. در حقیقت یک اپلیکیشن هیبرید یک وب ویو (Web View) است. ابزارهای مایحتاج جهت توسعه و گسترش نرم افزار های هیبرید همان فناوری ها جان دار جهت توسعه و گسترش وبسایت های اینترنتی یعنی HTML، CSS و جاوا اسکریپت میباشد. موقتا صرفا چاره موجود برای تشکیل داد نرم‌افزار های هیبرید کادر ورک Ionic است.

مزیت های و معایب توسعه و گسترش اپلیکیشن های هیبرید چیست؟
علیرغم اینکه نرم افزار های هیبرید امروزه بسیار کمتر آیتم به کار گیری قرار می گیرند، البته چندین نکات مثبت و منفی درباره ی این برنامه ها وجود دارد که بد نیست آنها‌را زیر ذره در بین ببریم.

مزایا طرح ریزی هیبرید موبایل
🔹 پیاده سازی و فعال سازی شل و ول

سهولت و هزینه تحت محافظت (Maintenance)

🔹 بها تحت

🔹 قابلیت استعمال هم طولانی روی اندروید و iOS

معایب برنامه ریزی هیبرید موبایل
🔹 عدم وجود امکان به کار گیری از امکانات گوشی

🔹 سرعت و بازدهی ضعیف

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 568
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 55
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 52
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 280
  • بازدید ماه : 152
  • بازدید سال : 5584
  • بازدید کلی : 31786
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه